Els turistes atrapats a Etiòpia ja han arribat a la capital, Addis Abeba
L'agència de viatges Kananga ho confirma després que ahir els portessin en helicòpter a la base militar de Bahir Dar
El grup arribarà a Barcelona després de passar deu dies confinats a la zona de conflicte
El grup de turistes atrapats a Etiòpia durant 10 dies ja és a la capital del país, Addis Abeba, segons ha confirmat l’agència de viatges Kananga aquest migdia. El grup, format per 18 persones i una guia, molts d’ells catalans, va arribar divendres a una base militar a Bahir Dar després de passar uns dies confinats en un hostal en una zona de conflicte entre forces rebels i l’exèrcit estatal etíop. Ara, han d’esperar per agafar els vols internacionals que els portin cap a casa, i es preveu que arribin a Barcelona dilluns.
El grup de turistes estava des de principis d’agost allotjat a la regió d’Amhara després de veure’s atrapats per l’esclat del conflicte a la zona entre l’exèrcit i milícies de les FANO. L’agència està seguint el pla minut a minut amb els guies desplaçats, i en contacte amb els familiars i el ministeri d’Afers Estrangers i Cooperació.
D’altra banda, dos turistes que també es trobaven retinguts a Etiòpia pel conflicte han estat evacuats amb èxit després de la reobertura de l’aeroport de Gondar, segons ha informat el ministeri d’Exteriors i recull l’agència Efe. Pel que fa al grup de turistes catalans, han apuntat que es continuen fent les gestions amb les autoritats locals i el conseller de Seguretat Nacional per poder treure’ls de la zona. “El trasllat es farà així que les condicions de seguretat ho permetin”, han apuntat abans d’assegurar que no es poden aportar més detalls “per seguretat”.