Societat

comerç

El comerç preveu bones vendes en aquest pont

Les vendes dels establiments de Comertia van augmentar un 7% el mes de novembre

Els carrers comercials de les grans capitals, sobretot de Barcelona, estaran plens a rebentar de gent que ja fa les seves compres de Nadal. Un 15 per cent dels establiments que formen part de Comertia –l’associació catalana de l’empresa familiar del Retail–tenen molt bones expectatives de cara aquests dies i només un 13% creuen que les vendes seran menors que l’any passat, entre altres coses diuen que molts clients ja van avançar les seves compres de Nadal durant la setmana del Black Friday (sí, aquest any la majoria d’establiments van allargar el Black Friday una setmana). El 68% dels establiments, però, creuen que aquest pont vendran més o menys el mateix que l’any passat, que va ser una bona campanya i un gran volum de negocis, el 41%, creuen que aquesta campanya de Nadal vendran més que l’any passat, que ja va ser una bona campanya.

L’indicador de Comertia, que és un informe mensual real que serveix com a diagnòstic a curt, mitjà i llarg termini, sobre la realitat del sector, també indica que aquest Black Friday els comerços van augmentar les vendes un 4,9% respecte a l’any anterior ( encara que aquesta festa del consum ha impactat de manera molt diferent segons els sectors i, per exemple, Un 38,5% creu que les vendes es mantindran força estables i un 20,5% espera que siguin pitjors donat el context d’inflació generalitzada que no incentiva el consum. Un 53% també assegura que no té previst ampliar plantilla per Nadal, però sí reestructurar l’equip, mentre que un 20% preveu fer més contractacions que el mateix mes de l’any anterior. Un altre 10% espera contractar menys persones que l’any anterior i un 8% no farà noves contractacions, tot i que l’any passat sí que en va fer.

Les vendes dels establiments de Comertia, diu l’indicador, han augmentat un 7% aquest mes de novembre passat en relació ell mateix mes de l’any anterior, després d’un octubre amb el creixement més baix dels últims anys. Les vendes s’han animat el novembre en començar a canviar la climatologia, que des que va acabar l’estiu havia estat nefasta per, sobretot, el sector de la moda.

Aquest novembre, la ategoria Oci-Cultura ha tornat a liderar l’augment de les vendes totals amb un 19,9%. L’Alimentació Bàsica ha pujat un 10,7%, els complements persona també ha pujat un 10,1%), la restauració un 4,3%) i l’alimentació No Bàsica un4%. La moda, que tant havia patit setembre i octubre, ha vist com les vendes creixien un 2,1%. Malgrat tot, el sector de llar ha tornat a patir una disminució de les seves vendes amb un 1,6%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia