Societat

SOCIETAT

El 15 de gener ja no caldrà cita prèvia a l’Ajuntament de Girona

La cita prèvia deixarà de ser obligatòria a l’Ajuntament de Girona a partir del 15 de gener. D’aquesta manera, l’equip de govern atén una recomanació del 3 d’abril de la defensora de la ciutadania, Marta Alsina, que sol·licitava “una revisió del sistema de cita prèvia obligatòria”.

El consistori atendrà a tothom sense haver concertat cap hora d’aquí a tres setmanes i mitja, segons una resolució de l’alcalde, Lluc Salellas. L’equip de govern, de Guanyem, Junts i ERC, assenyala que l’atenció estarà garantida. “Ningú pot marxar de l’ajuntament sense ser atès”, diu el regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania, Sergi Font (Guanyem).

Al març, en la seva primera compareixença en el ple municipal per fer balanç de les actuacions, Alsina havia qualificat d’“il·legal” l’obligatorietat i considerava que l’administració s’havia “inventat un tràmit” amb la pandèmia de la covid. A l’abril, el consistori va informar que el 2022 el 71% dels tràmits s’havien fet sense cita prèvia.

A Gestió Tributària i Recaptació, s’atendrà un màxim de vuit persones al dia sense haver avisat abans, una decisió que la defensora no comparteix. Algunes de les tramitacions no s’atenien, fins ara, a causa de la complexitat. Ara ja no calia cita prèvia per adreçar-se a l’Oficina per la Sostenibilitat i a l’Oficina Municipal d’Informació de Consum.

El regidor Font recorda que és “recomanable” demanar hora perquè de vegades cal dur documentació per atendre la sol·licitud. Així, cartells a l’entrada de l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) de la plaça del Vi ja recorden que la cita prèvia és recomanable.

“Una millora”

Alsina, però, està molt satisfeta per la revisió del sistema. Recorda que el Fòrum de Síndics Locals i la síndica de greuges de Catalunya, Esther Giménez-Salinas, ja havien reclamat que la cita prèvia no fos indispensable. La decisió de l’equip de govern ajudarà “a millorar l’atenció a la ciutadania”.

La recomanació de la defensora feia referència a la millora de l’espai d’espera per a la ciutadania, situada en un sector amb cadires i una estufa fora de l’ajuntament. Des de l’octubre, les persones que volen fer un tràmit o consulta ja tenen un lloc a recer dins de l’edifici.

La cita prèvia es manté en els centres cívics municipals, on no hi ha prou personal per atendre demandes tot el dia. A partir del 15 de gener, hi haurà un dia més d’atenció al públic al centre cívic Pla de Palau. La llista d’atenció als centres cívics i altres espais és: dilluns, dimecres i divendres (matí), CC Santa Eugènia; dimarts i dijous (matí), CC Sant Narcís; dilluns, dimecres i dijous (matí), CC Pla de Palau; dimarts i dijous (tarda), CC Onyar; dimarts (matí), Taialà (espai de gent gran), i divendres (matí), Pont Major.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]