Transports
El bitllet senzill passa al sistema de la T-mobilitat als Ferrocarrils
És el primer operador que comença la integració a la nova tecnologia sense contacte que substitueix la targeta magnètica
El bitllet senzill de transport públic a l’àera metropolitana comença el traspàs cap al sistema de la T-mobilitat. I ho fa primer als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que aquest setmana ha començat a incorporar el bitllet senzill en la tecnologia sense contacte. Queda enrere doncs la validació magnètica, és a dir, la introducció del bitllet de cartró en els torns per poder accedir dins de les estacions i agafar els trens a les andanes.
Segons ha comunitat la companyia en un comunicat, des d’aquest dimecres 13 estacions de la línia Barcelona-Vallès i 6 de la línia Llobregat-Anoia ja compten amb màquines d’autovenda de bitllets que permeten adquirir el bitllet senzill d’FGC en modalitat sense contacte. En aquestes estacions es podrà comprar el bitllet senzill d’FGC carregat en un suport de cartró sense contacte i, en cas que la persona usuària ja disposi del suport T-mobilitat, es podrà carregar el bitllet senzill d’FGC sobre aquest mateix suport sense necessitat d’adquirir-ne un altre.
L’objectiu és ampliar de forma progressiva el desplegament de noves màquines que acabarà a finals de maig, moment en què es podrà comprar el bitllet senzill de T-mobilitat a totes les estacions de les Línies Metropolitanes d’FGC (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia).
De moment,, les màquines d’autovenda es troben a Plaça Catalunya, Provença, Gràcia, Muntaner, Sarrià, Av. Tibidabo, Sant Cugat Centre, Rubí Centre, Terrassa Rambla, Vallparadís Universitat, Universitat Autònoma, Sabadell Plaça Major i Sabadell Parc del Nord, a la línia Barcelona-Vallès; i de les estacions de Plaça Espanya, Ildefons Cerdà, L’Hospitalet Av. Carrilet, Sant Boi, Martorell Central i Martorell Enllaç, a la línia Llobregat-Anoia.