Societat

economia

L’Ajuntament de Girona exigeix a la Sareb que cedeixi tots els habitatges per a polítiques socials

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha enviat una carta a la Sareb, al Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana i al Departament de Territori i Habitatge per tal que l’empresa cedeixi al consistori gironí els habitatges que té en propietat a la ciutat i es destinin a polítiques socials. En concret, Salellas ha demanat que mentre la cessió no es faci efectiva, es garanteixi la seguretat dels blocs que hi ha al carrer de la Mare de Déu del Loreto 19 i a la travessera de Santa Eugènia 17. Es tracta de dos punts especialment conflictius per als veïns i el consistori demana que s’actuï amb celeritat per garantir la seguretat de la zona i acabar amb els problemes de convivència.

Des de fa mesos, l’Ajuntament de Girona i la Sareb estan fent reunions de treball per tal que l’ens mantingui en bones condicions els immobles que té en propietat a la ciutat i els posi a lloguer social. Per aquest motiu, l’alcalde ha decidit enviar una carta per reclamar que cedeixin els habitatges a l’Ajuntament de Girona i, d’aquesta manera, sigui la corporació local qui executi aquestes polítiques socials d’habitatge.

En aquest sentit, s’ha demanat prioritzar unes finques en concret: la rehabilitació dels habitatges del número 173 del carrer del Carme, on hi ha vuit habitatges i diversos aparcaments; resoldre els problemes de seguretat que hi ha al bloc de pisos del número 19 del carrer de la Mare de Déu del Loreto i busca mesures adequades per garantir la recuperació de tot el bloc, que compta amb nou habitatges, dos oficies i dos aparcaments propietat de la SAREB i, finalment, tapiar amb seguretat els accessos a l’immoble del número 17 de la travessera de Santa Eugènia, on la SAREB també té dos locals, mentre no se’n dugui a terme la rehabilitació.

Des de l’ajuntament també es demana desbloquejar la situació del solar del número 49 del carrer del Montnegre 49, amb capacitat per a 58 habitatges, que va quedar desert a la licitació del ‘Pla Viena’. Aquest terreny és una reserva crítica de sòl per a la ciutat de Girona per a promoure-hi habitatge protegit per a complir amb els objectius de solidaritat urbana que fixa el Pla Territorial Sectorial de l’Habitatge aprovat definitivament per la Generalitat de Catalunya. Cal tenir en compte que la SAREB és un dels tenidors d’habitatge més gran de Girona, amb més de 250 pisos i diversos terrenys en propietat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]