Societat

El Temps de Flors més digital

La presència de la mostra a les xarxes es multiplica en la seva seixantena edició

El Girona, Temps de Flors ha tancat la seixantena edició amb xifres molt positives que signifiquen un increment de públic i, sobretot, un important creixement pel que fa a incidència a les xarxes socials. Des de l'inauguració, el dia 9 de maig, fins la clausura d'aquest diumenge, segons dades fetes públiques per l'ajuntament, s'han registrat a Twitter més d'un milió de piulades amb l'etiqueta #TempsdeFlors – 1.369.170 concretament– i a Instagram s'han penjat gairebé 120.000 fotos diàries amb l'etiqueta #instaflors i més de 90.000 amb l'etiqueta #TempsdeFlors. A Facebook, en canvi, la pàgina institucional de l'Ajuntament i la de Turisme han arribat a un abast de més de 800.000 persones, quatre vegades més que l'any passat. A més, prop de 366.000 d'aquestes persones són procedents de l'Estat francès, el que demostra l'interès que desperta la mostra floral en aquest país.

Per altra banda, el web del festival ha incrementat un 40% les visites respecte l'any passat arribant fins al llindar de les 125.000 visites i pràcticament 300.000 pàgines vistes. Per últim, el sistema d'audioguies dels 10 espais “imprescindibles” de la cita, una iniciativa que enguany s'estrenava, ha rebut 4.100 descàrregues a través de l'aplicació Girona in i 5.000 visites a través del web.

Ara bé, no només les dades digitals mostren l'increment de públic al Temps de Flors. Es calcula que l'ocupació hotelera ha crescut entre un 3 i un 5% i les vendes en comerços han augmentat un 3%.

Més visitants en tren

També s'ha incrementat significativament la xifra de gent que ha arribat a la ciutat en tren: un 23'3% més que l'any passat. La campanya impulsada amb RENFE que oferia descomptes del 35% en els Rodalies ha contribuït a aquest augment i també ha provocat que dos terceres parts dels visitants que han arribat a la ciutat en tren ho hagin fet en Rodalies. En total, durant els nou dies de Temps de Flors, l'estació gironina ha registrat 123.000 moviments.

Per la seva banda, l'oficina de turisme de la Rambla ha incrementat en un 13'14% les consultes realitzades durant aquests dies i els museus han experimentat un augment de visitants del 18%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona