Administracions

mobilitat

Proposta de resolució per a l'estació de busos de la Bisbal

La comissió de Territori va aprovar per unanimitat –Junts pel Sí, PSC, CSQP, Ciutadans i CUP– una proposta dels populars instant a fer-la el 2016

La redacció del projecte, però, ja està adjudicada

La comissió de Territori del Parlament de Catalunya va aprovar per unanimitat una proposta de resolució del PP en la qual s'insta el govern, de Junts pel Sí, a construir l'estació d'autobusos de la Bisbal d'Empordà el 2016. Al llarg de la mateixa comissió també se'n va discutir una altra, en aquest cas, sobre l'estació d'autobusos de Palamós, que no va prosperar.

Un projecte en marxa

L'estació d'autobusos de la Bisbal d'Empordà, que serà molt semblant a la de Torroella de Montgrí, s'ha previst fer a la cruïlla de la carretera GI-664 (la carretera de Cruïlles) amb el Doctor Robert, a tocar del Centre d'Atenció Primària. La Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, va adjudicar a final de l'any passat la redacció del projecte de construcció de l'estació d'autobusos, una infraestructura que fins ara era inexistent a la capital de comarca.

La infraestructura serà molt semblant a la que es va construir l'any passat a Torroella de Montgrí, amb l'objectiu de dotar la població d'unes instal·lacions adients per a la parada i l'estacionament del transport públic col·lectiu per carretera i, alhora, facilitar espais i serveis al viatgers que esperin l'arribada o la marxa d'algun dels vehicles. S'hi preveu construir una gran marquesina i una petita edificació amb serveis i les andanes. Ara per ara els autobusos paren al centre del poble, en un espai que no es pot considerar ni una parada. L'estació d'autobusos ha estat una reivindicació històrica i ve de llarg. Els tràmits per fer l'estació van començar durant el mandat del 2007 al 2011, però van quedar aturats.

Pel que fa referència a l'estació d'autobusos de Palamós, la moció dels populars no va prosperar perquè ni el terreny on s'ha previst que es faci no ha estat desenvolupat urbanísticament ni tampoc l'Ajuntament no ha ofert a la Generalitat cap alternativa.

LA XIFRA

600.000
euros
és el cost que té de l'estació. La inversió que es volia fer el 2010 era d'1,2 milions; ara costa la meitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona