Infraestructures i serveis

El Consell de Ministres autoritza treure a concurs, per 56 milions, l'electrificació del corredor mediterrani

El Consell de Ministres va autoritzar ahir el Ministeri de Foment a posar a licitació les obres d'electrificació del corredor mediterrani, la nova variant ferroviària que s'està construint entre Vandellòs i la línia del TAV a Perafort, per un import inicial de 56,27 milions (48,5 més IVA). El projecte consistirà en l'execució de la línia aèria de contacte i les quatre subestacions de tracció necessàries per alimentar-la, i ja s'avisa que en els tres primers quilòmetres a Vandellòs, a partir d'on la via actual passa a duplicar-se, es produiran «un seguit de situacions provisionals que hauran de ser coordinades» amb actuacions en matèria de seguretat. Les obres seran diferents en funció de l'amplada de la via. El tram d'ample ibèric –fins a l'estació central de l'aeroport, i en el ramal de connexió amb l'actual línia convencional Reus-Tarragona a Vila-seca– s'alimentarà a 3.000 volts de corrent continu, i al d'ample internacional –tot l'enllaç des de l'aeroport fins a Perafort– caldrà un sistema de línia aèria de contacte amb catenària d'alta velocitat, que pugui absorbir trens fins a tres minuts per sentit, a una velocitat superior als 300 km/h.

Vimbodí i l'Aldea

El ministre José Blanco va confirmar ahir que la línia –inclosa l'estació del sud de l'aeroport, que s'adjudicarà definitivament al desembre– estarà en marxa el 2012, igual que el TAV entre Barcelona i Perpinyà. Blanco ho va dir en la signatura a Barcelona d'uns convenis pels quals Foment aportarà mig milió a l'ampliació de l'estació de l'Aldea i 600.000 a l'ampliació del pas subterrani de la de Vimbodí i Poblet, que executarà l'Ajuntament. També destinarà sis milions a millores a la carretera de Riba-roja a Almatret, i a la Granja d'Escarp.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.