Medi ambient

Maresme

El Consell Comarcal es farà càrrec de la nova depuradora

L'administració assumirà a través de l'empresa pública Simmar la posada en marxa i la gestió de l'equipament durant el primer any

La planta, acabada, encara no té data d'inici fixada

El Consell Comarcal serà el que, finalment, assumirà la tasca de posar en marxa i gestionar durant el primer any l'estació depuradora d'aigües residuals (EDAR) del Maresme nord, que donarà servei als municipis de Calella, Pineda, Santa Susanna, Malgrat i Palafolls. L'equipament, l'última gran depuradora projectada i construïda a Catalunya, ja té enllestida l'obra –que ha costat 52 milions d'euros– i fa mesos que espera la posada en marxa, oficialment per problemes amb la contractació de l'electricitat per engegar la maquinària. En tot cas, en l'esborrany del pressupost del 2012 de la Generalitat es preveu una partida global de 2,7 milions per a l'equipament, situat a l'antiga pedrera de Montpalau, a tocar del terme de Pineda de Mar.

El gerent del Consell Comarcal, Ramon Llastarry, va confirmar que, tal com l'administració ja fa amb altres depuradores que depenen de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), assumirà a través de Simmar el control de la nova EDAR des del primer dia de funcionament. “La gestió serà a càrrec de l'empresa mixta Simmar, que explota els sistemes de sanejament de la comarca i, en concret, assumeix la direcció de set plantes del territori”, explica Llastarry. En tot cas, i quan es posi en funcionament, la controvertida planta depuradora no ho farà tal com es va comprometre la Generalitat el 2009, quan plantejava unes instal·lacions de primer ordre amb importants valors afegits com ara el tractament terciari de les aigües, la construcció d'un centre d'interpretació ambiental i la recuperació paisatgística de l'entorn. Res d'això s'inclou en el resultat final.

LA XIFRA

2,7
milions
d'inversió per a la depuradora de l'Alt Maresme recull el projecte de pressupost de la Generalitat pel 2012.

Una nova empresa de residus

El Consell Comarcal es va reunir fa pocs dies amb una vintena d'ajuntaments per informar-los sobre la creació d'una empresa de capital mixt destinada a la recollida de residus. L'administració ja fa la recollida de les tres fraccions: paper i cartró, vidre i envasos a catorze municipis, i l'orgànica a un. L'objectiu és oferir un servei integral a tots els municipis; a més, s'oferirà la neteja viària, i el manteniment i la neteja de platges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.