Infraestructures i serveis

Infraestructures

Millores als accessos de les carreteres d'enllaç de Guissona a Ponts i Tàrrega

Reclamades fa anys, es crearan carrils de gir per garantir la seguretat viària als accessos a set municipis

Són vies molt usades de connexió amb Andorra

Els accessos a diferents nuclis de població des de dues de les principals carreteres que creuen la Segarra i la uneixen amb l'Urgell es milloraran l'any vinent. La conselleria de Territori i Sostenibilitat ha posat a licitació les millores, per un import global de 3,5 milions, que consisteixen en actuacions a la carretera de Guissona a Ponts (L-313) i a la que uneix Tàrrega amb Guissona (L-310).

Les dues vies són titularitat de la Generalitat i són carreteres molt usades pel trànsit tant de vehicles pesants com de camions que circulen en direcció a Andorra. Sovint, a gran velocitat, cosa que ha provocat en els darrers anys accidents greus, especialment a la via que uneix Guissona i Tàrrega, per on passen uns 5.500 vehicles cada dia. Fa anys, la intenció de la Generalitat i la reclamació dels alcaldes per tal de millorar-ne la seguretat viària era fer la remodelació completa de l'L-310. De moment, però, es crearan carrils centrals de gir a l'esquerra per augmentar la seguretat. Així, s'actuarà als accessos de la Figuerosa i Riudovelles (Tàrrega), Gra –on es farà una rotonda amb accés a diversos camins–, Sant Martí de la Morana i la Morana (Torrefeta i Florejacs). També es millora la intersecció al nucli targarí d'Altet.

El projecte per a la carretera de Guissona a Ponts preveu millorar els accessos al nucli de Palou (Torrefeta i Florejacs), amb la remodelació dels dos encreuaments de la via. A la intersecció est s'ampliarà la calçada per formar els carrils de canvi de velocitat amb girs a la dreta i una illa triangular per canalitzar els moviments dels vehicles. A la intersecció oest es crearan els carrils de canvi de velocitat per a girs a la dreta i uns carrils centrals d'espera per a girs a l'esquerra. La conselleria preveu que els dos projectes s'adjudiquin a principi d'any. Les obres començaran a la primavera i tenen un termini d'execució de sis mesos.

LA XIFRA

5.500
vehicles
utilitzen diàriament la carretera entre Tàrrega i Guissona i un 9% són pesants.

“Hi ha un problema de seguretat”

L'alcaldessa de Torrefeta i Florejacs, Núria Magrans, assegura: “Feia anys que anàvem al darrere de les millores, perquè hi ha un problema de seguretat. Molts dels veïns són gent gran, i també vehicles amb remolcs, tractors i camions.” L'Ajuntament també havia demanat a la Generalitat que, en la mateixa direcció, millorés els accessos als nuclis de Torrefeta i de Bellveí, però de moment no s'executaran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona