Infraestructures i serveis

Mobilitzats per la cruïlla d’Ordis de l’N-260

Per quarta vegada, ahir veïns de la zona van tallar el trànsit per reclamar millores

Usuaris de la carretera, sobretot veïns de Navata i Ordis, van tornar a tallar el trànsit a la cruïlla de l’N-260 i la C-26 entre les sis i les set de la tarda d’ahir per denunciar-ne la perillositat i reclamar al Ministeri de Foment “solucions segures ja!”, que era el lema de les pancartes i cartells que portaven. Hi van participar unes 70 persones, una quantitat menor de l’esperada (en alguna de les tres concentracions anteriors s’hi van aplegar fins a 150 manifestants) però en canvi, la concentració va tenir més incidència sobre el trànsit, probablement degut a l’inici de la temporada de platja. Per tal d’evitar grans embussos, el tall es va repartir en quatre tongades de cinc minuts (en les anteriors ocasions se n’havien fet dues de deu minuts), amb agents dels Mossos d’Esquadra regulant-ho. Tot i així, les cues van ser considerables i alguns conductors van decidir recular. En passar davant dels manifestants, només alguns afectats es mostraven enutjats, mentre que molts altres feien senyals d’aprovació i de suport. “És que el que reclamem no és només per a la gent de la zona, sinó per tothom que passa per aquí”, recordava un dels participants.

A dos nivells

En aquest punt hi conflueix el trànsit entre Olot i Figueres (N-260) i el que es desplaça des d’aquest punt cap a l’N-II, l’AP-7 i la costa per Ordis i Borrassà (C-26, que esdevé una mena de variant de Figueres). La cruïlla inclou un vial central i la consegüent invasió del carril contrari pels que venen d’Ordis i trenquen cap a Besalú, i pels que van de Figueres a Ordis. “Tal com està ara, es facilita l’error humà i hi ha molt risc d’accidents”, deia l’alcalde de Navata, Jaume Homs. L’objectiu de les mobilitzacions és que s’hi millori la senyalització (això Foment ja ho ha fet parcialment) i es reestructuri la cruïlla. Homs va explicar que de les converses amb Foment se’n desprèn que es plantegen un encreuament a dos nivells. Queda descartat, per motius tècnics, fer-hi una rotonda.

Més convocatòries

Mentre no es concreti cap projecte, els talls continuaran. Ja han sol·licitat permís a Interior per fer-ne dos a l’agost i dos més al setembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Recuperat el servei d’alta velocitat per les dues vies entre Sants i El Prat

barcelona

El Govern autoritza la compra de deu trens perquè FGC operi l’R-Aeroport

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Xàfecs al nord i nord-est

Barcelona

Les obres de la via verda de Calonge a Platja d’Aro, a la tardor

CALONGE I SANT ANTONI

Biomassa per escalfar quatre espais de Serinyà

SERINYÀ

Avís favorable al parc eòlic projectat a Agullana

Agullana

El Tarragonès vol un nou traçat per a mercaderies

Tarragona
Girona

La Diputació renova el segell de transparència

Renfe retorna més de 17,7 milions d’euros per la devolució de 387.012 bitllets d’alta velocitat i llarga distància

Barcelona