Infraestructures i serveis

LLORENÇ NAVARRO

PORTAVEU DEL MOVIMENT VEÏNAL “PROU, AP-7 GRATUÏTA, JA!”

“Siguem seriosos, les rotondes no pots plantar-les al mig de l’N-340”

“Ja sabem que alguns diuen que som quatre desgraciats amb ganes de tocar els pebrots”, diu Llorenç Navarro sobre els talls setmanals de trànsit a l’N-340. Uns talls que, afirma, seguiran

Els veïns de les Terres de l’Ebre que setmanalment tallen l’N-340 per reclamar la gratuïtat de l’autopista AP-7 van decidir aquest dissabte modificar la seva protesta per evitar que la presència de desenes de persones convocades per entitats independentistes, que volien sumar-se al tall i allargar-lo, desvirtués la seva demanda. Els Mossos els havien avisat que, en cas que el tall viari superés el límit de temps autoritzat o derivés en incidents, se’ls en faria responsables. El moviment veïnal ha insistit que vol que el Ministeri de Foment deixi de donar allargues sobre com es resoldrà l’acabament de la concessió de l’autopista, l’any que ve, i han tornat a reclamar una reunió amb el ministre Íñigo de la Serna. Tenen esperances que el ministre els rebi?
Tu confies en jubilar-te? Estàs pagant la cotització perquè és la teva obligació, més que no pas perquè tinguis esperances fermes que algun dia cobraràs una pensió. Doncs nosaltres insistim en reclamar-li la reunió perquè és el nostre dret i perquè considerem que té l’obligació d’atendre’ns. Estem treballant conjuntament amb altres plataformes d’arreu de l’Estat, som una gent que tenim claríssim que en aquesta vida s’ha de lluitar. Bé que hi ha qui des de fa tres-cents anys que lluita per la independència.
Per què els camions encara no han sortit de l’N-340?
Les coses clares: treure els camions de l’N-340 només beneficia a uns quants, a unes quantes empreses, però no beneficia el trànsit. Ens parlen molt del model de Girona amb l’N-II, però allò a qui ha beneficiat ha estat a Abertis, a la concessionària de l’autopista, perquè ha vist créixer el trànsit de camions per la via de peatge. Però que no vulguin vendre que és una solució provisional mentre s’arregla la carretera nacional, perquè no és veritat. A Girona han anat passant els anys i l’N-II no està acabada i mentrestant el trànsit està desviat per l’autopista.
La plataforma veïnal que reclama la gratuïtat de l’AP-7 ha mostrat reiteradament el seu disgust amb el Ministeri de Foment però també amb els ajuntaments. No se senten prou representats per l’administració local?
El 16 de setembre del 2015 es van reunir, a la delegació del Departament de Territori a Tortosa, Santi Vila, que llavors era el conseller, amb els presidents dels consells comarcals i amb els alcaldes. Vila els va dir que havia arribat a un acord amb l’Estat per fer rotondes i posar línies contínues per reduir la velocitat a l’N-340. A més, va dir-los que estava pactat el desviament del trànsit pesant per l’autopista. Quan vam veure que els alcaldes acceptaven això, nosaltres vam començar la nostra lluita.
Foment ha licitat cinc noves rotondes a l’N-340: a Alcanar, Sant Carles de la Ràpita, Camarles, l’Ametlla de Mar i l’Hospitalet de l’Infant. El ministeri al·lega que serviran per reduir la velocitat, evitar girs a l’esquerra i incrementar la seguretat. No els sembla bé?
A tu et semblaria correcte posar rotondes a l’autopista? És evident que la mesura no és correcta. En carreteres de molta afluència de vehicles, com pugui ser l’N-340, que registra 24.000 vehicles diaris, no té sentit posar-hi rotondes. El que fan amb les rotondes és destrossar la carretera. Si això passés als accessos de Barcelona, Madrid o València, la gent es manifestaria per queixar-se, evidentment. Com que nosaltres no tenim la capacitat econòmica que té el RACC per sortir a tots els diaris dient que cal fer fora de l’N-340 els camions, la nostra lluita és la que és. I estem lluitant contra imperis.
Se senten cada cop més sols?
No, perquè sempre hem estat sols. Estem més forts perquè el missatge va arribant a la gent. Nosaltres avisem. Les rotondes no ens les estalviarem perquè qui pren les decisions són els polítics i, ens agradi o no, el que ells decideixen ens afectarà a tots.
El ministeri assegura que les rotondes són per dotar de més seguretat la carretera.
Si hi poses un mur al mig i talles completament el trànsit, ningú hi morirà d’accident perquè no hi passarà ningú. Això és com voler eliminar el perill de les bengales al futbol clausurant el Camp Nou. Tranquil, que si el tanques ja no cal que pateixis per les bengales. Siguem seriosos, les rotondes no pots plantar-les al mig de l’N-340. Diuen que redueixen la velocitat per pacificar el trànsit; jo no vull pau, jo vull un territori dinàmic. Mira si ha anat bé l’autovia de Tarragona a Valls. Ara ves i digues a les empreses que val més pacificar el trànsit que no pas tenir aquella autovia.
Diuen que l’autopista ha de ser gratuïta, però, i els costos de manteniment de la carretera?
Jo no uso cap tanc i pago impostos. El model que s’ha d’imposar és el de pagament per ús, que no vinguin amb enganys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona