Crítica ecològica sobre la nova «rocada» sud-est

L'enorme projecte d'endegament del contorn sud-est de Perpinyà, sotmès a una enquesta pública de només un mes de durada, ha provocat reaccions de protesta, en particular la de Vélo en Têt.

Aquesta associació considera que el projecte no té en compte els objectes urbanístics i ecologistes que les col·lectivitats han de gestionar. Es queixa que els debats, tant el Grenelle del medi ambient com les declaracions públiques sobre el desenvolupament sostenible, no han estat presos en compte en aquest projecte, que agreuja el transport individual amb l'increment del «tot automòbil».

La nova via hauria de sortir del giratori de la zona d'activitat del mas Balande (Mega-Castillet, etc.), anar en direcció est seguint el riu Rart fins a dos quilòmetres de l'entrada de Sant Nazari, obliquar cap al nord passant a prop del Mas Llaró i acabar a l'entrada de Canet Vilatge al nivell del crematori.

Vélo en Têt constata que l'aglomeració de Perpinyà s'ha construït per corones successives que han provocat una urbanització en taca que no concentra l'hàbitat al voltant d'eixos servits pels transport en comú. Així, constata l'associació, els transports col·lectius són impossibles d'organitzar en aquestes urbanitzacions escampades per la plana del Rosselló.

Afegeixen que la nova via accentuarà aquest fenomen amb creació de conjunts immobiliaris dispersos que afegiran nous usuaris del cotxe individual.

Un altre punt contestat és l'aspecte ecològic. Aquesta nova via tallarà possibles itineraris alternatius, camins de vinya, pistes que voregen les agulles i destruirà centenars d'hectàrees agrícoles, en particular en el seu traçat marítim, ric d'ecosistemes rars i fràgils.

Vélo en Têt considera tot aquest projecte com un error, «una reproducció dels errors d'endegament del segle XX» i lamenta que els costos dedicats al projecte «confiscaran» els mitjans financers en detriment de projectes com la desviació de Joncet, poble que continua sent travessat quotidianament per milers de cotxes i camions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona