Infraestructures i serveis

Acord per desviar camions a l’AP-2 de Montblanc a Lleida

La Generalitat anuncia un principi d’acord amb Foment per descongestionar l’N-240 de vehicles pesants

La mesura substituiria l’actual desviament des de l’Alt Camp fins a les Garrigues

El govern català treballa en la previsió que a la tardor els vehicles pesants que avui circulen per la N-240 entre les Borges Blanques (les Garrigues) i Lleida (el Segrià) es puguin desviar cap a l’autopista AP-2 amb bonificacions per reduir la congestió i l’accidentalitat que els camions causen a la carretera nacional, d’un sol carril per sentit en la gran majoria de trams. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ho va anunciar dissabte en la celebració del centenari de la Cooperativa agrícola de Sant Isidre de Juncosa. El conseller feia públic un principi d’acord amb el Ministeri de Foment per fer possible el desviament proper entre Montblanc (Conca de Barberà) i Lleida.

L’objectiu és corregir la problemàtica generada per la implementació inicial del desviament, que avui es fa des del Pla de Santa Maria (Alt Camp) fins a les Borges Blanques i que ha generat una intensificació del trànsit pesant des de la capital de les Garrigues fins a Lleida: “Amb el pas dels mesos hem observat que era insuficient, ja que havíem induït un increment de camions entre les Borges Blanques i Lleida, i actualment hi ha 2.000 camions d’intensitat mitjana diària”. Així, el que es faria ara seria eliminar la mesura adoptada des de l’entrada a l’autopista AP-2 al Pla de Santa Maria, on els camions que hi entrin deixaran de tenir bonificat el peatge fins a Montblanc. La nova bonificació es traslladarà al tram entre Montblanc i Lleida i, per tant, molt més enllà de les Borges Blanques, on s’acaba ara per als camions.

LA XIFRA

2.000
camions
d’intensitat mitjana diària es concentren en el tram entre les Borges Blanques i Lleida.

LA FRASE

No és una mesura definitiva. L’essencial és que es continua treballant en la millora de l’N-240
Damià Calvet
conseller de territori

Provisional per millorar l’N-240

El conseller deixa clar que és una mesura provisional mentre es van millorant les prestacions viàries de la carretera N-240 que uneix Montblanc amb Lleida. En aquest sentit, Calvet recorda que hi ha un seguit de rotondes pendents d’execució a l’altura de Juneda, “que facilitaran la seguretat en la Nacional i faran d’efecte barrera perquè el desviament cap a l’autopista sigui més efectiu”. El desviament del trànsit pesant cap a l’autopista des de la capital de la Conca de Barberà fins a Lleida no es pot abordar fins a la tardor perquè, diu el conseller, “requereix acords de govern, de concessionàries i del Servei Català de Trànsit”. El 2013 es va implantar la restricció de vehicles pesants a l’N-II a Girona i des del setembre passat s’ha adoptat a l’N-340 i l’N-240 a les comarques de l’Ebre, del Camp de Tarragona i de Lleida. Els desviaments han reduït els accidents, sobretot de caràcter greu, segons la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’aeroport de Barcelona supera sense incidències destacades un cap de setmana amb dues vagues

El Prat de Llobregat

Feina per fer les platges netes al Baix Empordà

BEGUR
Vilajuïga

Nou vehicle elèctric

Obres de millora a l’entorn de l’escola L’Aulet de Celrà

celrà

Un gran passeig per a tota la badia de Palamós

palamós

Ryanair anuncia que tancarà la base de Girona al gener

Girona
JORDI BOADA
BIÒLEG DEL CEAB-CSIC I COORDINADOR DEL PROJECTE DESERTS SUBMARINS

“Els deserts submarins estan avançant cada vegada més”

BLANES

Salvem la Pineda d’en Gori insta el govern a expropiar

PALAMÓS

Calvet atribueix el caos de Rodalies al “dèficit d’inversions de l’Estat”

Barcelona