Infraestructures i serveis

Acord per desviar camions a l’AP-2 de Montblanc a Lleida

La Generalitat anuncia un principi d’acord amb Foment per descongestionar l’N-240 de vehicles pesants

La mesura substituiria l’actual desviament des de l’Alt Camp fins a les Garrigues

El govern català treballa en la previsió que a la tardor els vehicles pesants que avui circulen per la N-240 entre les Borges Blanques (les Garrigues) i Lleida (el Segrià) es puguin desviar cap a l’autopista AP-2 amb bonificacions per reduir la congestió i l’accidentalitat que els camions causen a la carretera nacional, d’un sol carril per sentit en la gran majoria de trams. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ho va anunciar dissabte en la celebració del centenari de la Cooperativa agrícola de Sant Isidre de Juncosa. El conseller feia públic un principi d’acord amb el Ministeri de Foment per fer possible el desviament proper entre Montblanc (Conca de Barberà) i Lleida.

L’objectiu és corregir la problemàtica generada per la implementació inicial del desviament, que avui es fa des del Pla de Santa Maria (Alt Camp) fins a les Borges Blanques i que ha generat una intensificació del trànsit pesant des de la capital de les Garrigues fins a Lleida: “Amb el pas dels mesos hem observat que era insuficient, ja que havíem induït un increment de camions entre les Borges Blanques i Lleida, i actualment hi ha 2.000 camions d’intensitat mitjana diària”. Així, el que es faria ara seria eliminar la mesura adoptada des de l’entrada a l’autopista AP-2 al Pla de Santa Maria, on els camions que hi entrin deixaran de tenir bonificat el peatge fins a Montblanc. La nova bonificació es traslladarà al tram entre Montblanc i Lleida i, per tant, molt més enllà de les Borges Blanques, on s’acaba ara per als camions.

LA XIFRA

2.000
camions
d’intensitat mitjana diària es concentren en el tram entre les Borges Blanques i Lleida.

LA FRASE

No és una mesura definitiva. L’essencial és que es continua treballant en la millora de l’N-240
Damià Calvet
conseller de territori

Provisional per millorar l’N-240

El conseller deixa clar que és una mesura provisional mentre es van millorant les prestacions viàries de la carretera N-240 que uneix Montblanc amb Lleida. En aquest sentit, Calvet recorda que hi ha un seguit de rotondes pendents d’execució a l’altura de Juneda, “que facilitaran la seguretat en la Nacional i faran d’efecte barrera perquè el desviament cap a l’autopista sigui més efectiu”. El desviament del trànsit pesant cap a l’autopista des de la capital de la Conca de Barberà fins a Lleida no es pot abordar fins a la tardor perquè, diu el conseller, “requereix acords de govern, de concessionàries i del Servei Català de Trànsit”. El 2013 es va implantar la restricció de vehicles pesants a l’N-II a Girona i des del setembre passat s’ha adoptat a l’N-340 i l’N-240 a les comarques de l’Ebre, del Camp de Tarragona i de Lleida. Els desviaments han reduït els accidents, sobretot de caràcter greu, segons la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona