Hauran de canviar la senyalització de la C-31 perquè provoca problemes de trànsit a Sant Pere Pescador

Ajuntament i Generalitat volen evitar que tots els cotxes passin pel mig del poble

L'alcalde de Sant Pere Pescador, Jordi Martí, ha explicat que s'ha detectat un increment del nombre de vehicles que passen pel mig del municipi i pel pont sobre el riu Fluvià, que ara està en obres i que normalment ja suporta el pas de 4.000 vehicles diaris. Segons ha explicat, el motiu d'aquest increment del trànsit és la retolació de la nova carretera C-31, que indica als conductors que es dirigeixen a les zones turístiques de Roses i Castelló que passin per la carretera de l'Armentera i Sant Pere. L'alcalde ha demanat en una reunió amb la Generalitat que es canviïn els rètols.

Fonts del Departament de Política Territorial asseguren que abans de la reforma de la C-31 la senyalització ja era aquesta. Tot i això, entenen la preocupació de l'alcalde i han confirmat que s'està treballant en aquest sentit i que l'objectiu és evitar que els cotxes es desviïn per l'Arbre Sec i entrin a l'Armentera i Sant Pere, fent que l'accés sigui per Torroella de Fluvià per evitar congestions de trànsit. Segons el departament, aquesta solució aniria lligada amb la variant que promou a Torroella la Diputació de Girona. El que està previst és un canvi de senyalització.

Al pont no hi passen dos camions

Les obres del pont sobre el riu Fluvià a Sant Pere Pescador s'estan a punt d'acabar –dijous s'obrirà al trànsit– i estan rebent crítiques perquè el pas no és prou ample perquè hi passin dos camions. El pont fa 5,2 metres d'ample i per tant quan s'hi trobin dos vehicles grans com autobusos, camions o autocaravanes no podran passar alhora. Aquesta situació ja es donava abans de la reforma, però els veïns esperaven que l'obra hi posés solució. L'alcalde, Jordi Martí, admet que és així però explica que si no s'ha fet és perquè l'estructura del pont no ho permet. Segons Martí, l'obra no ha solucionat aquest problema però sí que ha millorat la mobilitat dels vianants i els serveis que passen pel pont. Les obres han costat 825.000 euros a la Diputació. La solució d'aquest problema ha de venir amb la construcció d'una variant, diu l'alcalde. La Generalitat, per ara, afirma que està estudiant com millorar els serveis viaris en aquest entorn i que una de les possibilitats seria aquesta variant. Aquesta solució és reclamada tan pel govern municipal com per l'oposició. En el primer cas s'aposta per fer el pont a la part baixa del riu, mentre que CiU, a l'oposició, aposta per fer-lo per la banda de Torroella de Fluvià.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona