Infraestructures i serveis

Reactiven la construcció de la xarxa pedalable de l’Alt Ter

Territori activa la millora del tram més problemàtic, entre Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries

Recorrerà el Ripollès transversalment

La ruta ha d’unir Setcases amb Ripoll, un tram per la via verda

El tram de la via ciclista del Ter entre el pont del Reixac i Sant Pau de Segúries pel pont de Parella és un dels punts més problemàtics per l’orografia i per la intervenció quant a moviment de terres que cal fer per executar aquesta infraestructura. Aquesta via, al Ripollès, ha d’unir Vallter i Setcases amb Ripoll. De fet, la Ruta del Ter germana, la que depèn del Consorci del Ter i que segueix riu Ter avall, fins a la Gola, ja alerta els que vulguin fer aquest tram amb bicicleta que n’han d’utilitzar una de muntanya, i que, en alguns punts del traçat, és obligatori baixar del vehicle, carregar-se’l a l’esquena i caminar, vigilant especialment si es duen alforges.

I és que, precisament, la via ciclista que promou i que construeix el Departament de Territori i Sostenibilitat no només es convertirà en un espai per als usuaris de la bicicleta, sinó que aquest tram de l’Alt Ter serà una via alternativa més suau, amb menys desnivells, més ampla i amb un paviment més regular que la via germana.

Aquesta obra arriba amb dos anys i mig de retard, a causa, sobretot, de les pròrrogues a què s’han sotmès els pressupostos de la Generalitat. Ara, doncs, amb la perspectiva de l’aprovació dels nous comptes, es desencalla definitivament.

En concret, aquesta actuació està pressupostada en dues anualitats: l’una, de 660.000 euros, aquest any; l’altra, de 132.000, l’any vinent. I s’hi afegeixen 128.535 euros i 12.864 euros, respectivament, quant a les anualitats, per a l’abalisament i les defenses. El capítol d’inversions es completa amb una partida de 178.991 euros per a les expropiacions.

El nou tram s’habilitarà des del camí del pont del Reixac fins a Sant Pau de Segúries, amb prop de cinc quilòmetres de llargada. Fins al pont de Parella, transcorre per camins existents del marge dret del riu. A la resta del tram, la via passa pel marge esquerre i serà de nova construcció, amb quatre passarel·les per salvar el riu i els recs de Can Barrera i Quatre Cases.

La via ciclista entre Sant Joan i Sant Pau tindrà, un cop construïda, una longitud de 7,3 quilòmetres i comportarà una inversió total d’uns 2,3 milions d’euros. Ara ja se n’ha executat el primer tram, entre el nucli de Sant Joan de les Abadesses i el camí del pont del Reixac, pel marge esquerre del Ter i paral·lel a la carretera C-26. Té una longitud de 2,3 quilòmetres i una amplada de tres metres, i inclou quatre passarel·les, que s’han instal·lat abans de la colònia Llaudet. El tram que passa per l’interior de la colònia es desenvoluparà en el marc del projecte d’urbanització d’aquest sector. Aquest primer tram ha tingut un cost d’1,1 milions d’euros.

La connexió transversal del Ripollès amb via ciclista i vies verdes avança i, si no hi ha més entrebancs, es podrà completar relativament aviat.

LES XIFRES

26
quilòmetres
de recorregut tindrà la via ciclista a l’Alt Ter, que unirà Setcases amb la capital del Ripollès.
951.000
euros
és el cost de les obres de construcció del nou tram que unirà Sant Joan de les Abadesses amb Sant Pau.
1,3
milions
d’euros és la inversió que es farà en la construcció de l’enllaç de les rutes del Ferro i del Carrilet.

Un total de 26 quilòmetres transversals al Ripollès

Un cop enllestida, la via ciclista del Ter, al Ripollès, tindrà un nou eix que travessarà transversal ment la comarca, amb la qual cosa el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat recull la sensibilitat del territori per aquesta infraestructura, que ha de reforçar l’aposta turística dels últims anys, fonamentada en la cultura, la gastronomia i l’esport i el lleure a l’aire lliure. Quan s’hi afegeixin el tram ja construït a Sant Joan de les Abadesses i el que ara s’executarà fins a Sant Pau de Segúries, es treballarà en la continuïtat de la via entre aquest municipi i Camprodon per enllaçar amb el tram que ja estarà en servei des de Camprodon fins a Llanars. I, posteriorment, es duran a terme les obres del tram entre aquesta població de la vall de Camprodon fins a Vilallonga de Ter, on en el traçat urbà ja hi ha un tros d’aquesta via, en concret, al sector de la zona esportiva i del càmping i, posteriorment, fins a Setcases. En conjunt, la via ciclista del Ter tindrà una longitud total de 26 quilòmetres, que els usuaris de la bicicleta podran recórrer sense haver de superar grans desnivells i amb un paviment adequat. El tram ara construït i els que s’aniran executant als sectors pendents completaran una via que donarà continuïtat a l’actual Ruta del Ferro i del Carbó (Ripoll-Sant Joan de les Abadesses-Ogassa) fins a Setcases. A més, Territori està projectant un ramal fins a Gombrèn. En aquest cas, es tracta d’un tram entre Ripoll i Campdevànol i des d’aquest poble fins a Gombrèn per l’antic camí ral i el camí ramader.

Inicien l’enllaç de les rutes del Ferro i del Carrilet

J.C

Els treballs de construcció de l’enllaç de les vies verdes de la Ruta del Carrilet (Olot-Girona) i de la Ruta del Ferro i del Carbó (Sant Joan de les Abadesses-Ripoll) s’iniciaran la setmana vinent. Es durà a terme així una obra llargament reivindicada i que es convertirà en un altre itinerari entre el Pirineu i la Costa Brava. Es tracta d’un tram de 26,1 quilòmetres que permetrà als usuaris evitar el tram de carretera actual que creua la collada de Santigosa.

En concret, aquest tram s’iniciarà a l’Hostalnou de la Vall de Bianya, on acaba l’enllaç amb Llocalou, la Canya i Olot, i enfilarà cap a Santa Margarida, Sant Pere Despuig i les valls de Farró i Sant Ponç abans de connectar amb Sant Joan de les Abadesses pel coll de Collabós.

Aquesta actuació té un cost total d’1,3 milions d’euros, la meitat dels quals els aporta el programa europeu de desenvolupament rural Feder, i l’altra meitat l’assumeixen a terços la Generalitat i els ajuntaments de la Vall de Bianya i de Sant Joan. El president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Santi Reixach, ha remarcat la importància que té aquesta infraestructura per a la comarca i per al seu municipi en particular –és també l’alcalde de Bianya–. Reixach ha afirmat que es tracta d’una nova connexió entre el Pirineu i la Costa Brava a través de vies verdes. En el tram que ara es construirà, els usuaris han d’anar per un itinerari alternatiu per l’antiga carretera del Capsacosta i, un cop al Ripollès, travessar la C-38, que dona continuïtat a l’eix pirinenc i, per tant, al principal vial per al trànsit rodat del Ripollès.

L’enllaç permetrà anar per vies verdes des de Ripoll fins a Olot i Girona, i des de la capital gironina fins a Sant Feliu de Guíxols.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Barcelona rebutja donar suport al pla d’Aena per ampliar l’aeroport Josep Tarradellas

barcelona
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Núvols baixos més trencats

Barcelona

Gavà reclama a l’AMB que investigui les causes dels tremolors al Garraf que entitats veïnals atribueixen a l’abocador

Gavà

El govern espanyol aprova el projecte de llei de residus que posa limitacions als plàstics d’un sol ús

Madrid

Platja d’Aro aplica la prohibició de pas de bicis i patinets al passeig

PLATJA D’ARO

El govern planteja tres plans directors urbanístics d’activitat econòmica

girona
VILOBÍ D’ONYAR

El Girona-Costa Brava té el segell d’aeroport segur

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Els núvols baixos desapareixeran a la tarda

Barcelona

Veïns de l’entorn de l’aeroport de Sabadell demanen restringir el seu ús només als serveis essencials i d’emergències

Sabadell