Infraestructures i serveis

La pagesia del Baix Ter i els ecologistes, en contra de la variant de Torroella

Hi veuen un tram encobert d’una futura autovia C-31 per la plana agrícola

Diuen que l’estudi ambiental s’ha fet fora de temporada i obvia l’Estartit com a focus de cues

Unió de Pagesos (UP) i diverses entitats de defensa del territori –Gent del Ter, Sos Costa Brava, Naturalistes de Girona i l’Iaeden– van avançar ahir els arguments pels quals s’oposen a la construcció del nou vial de la C-31 alternatiu a la travessera de Torroella de Montgrí, amb un nou pont sobre el riu Ter que alerten que obre la porta a “una futura autopista de la Costa Brava” i que, a banda de l’impacte sobre la plana agrícola, “només reduirà en un 11%” –segons estimacions pròpies– el trànsit que ara circula per l’interior de Torroella.

Raúl Domínguez (Naturalistes) qüestionava la validesa de l’estudi de la carretera, “mal fet, i amb dades d’un mes de novembre” extrapolades, que no reflecteixen l’elevat flux de vehicles que a l’estiu i els caps de setmana tenen com a destinació o origen el nucli de l’Estartit, i que continuarien travessant Torroella. Pel tècnic de l’associació, caldria haver analitzat el moviment de vehicles amb matrícules, i s’amenaça el paisatge, la biodiversitat i moltes explotacions agrícoles.

En aquest darrer sentit, el coordinador territorial d’UP, Narcís Poch, recordava que les obres afectarien a moltes plantacions de la IGP Poma de Girona, sense que s’hagi aclarit què passarà amb els arbres arrencats de les zones a ocupar –no expropiades– ni les compensacions pel temps que triguin a ser productius els camps replantats. També va prevenir del risc de “pèrdues socials” a la zona, com ara despoblament de famílies que perdin feines al camp o el tancament de comerços si el trànsit no entra a Torroella.

Les entitats han presentat un plec d’al·legacions que recull els motius pels quals s’oposen i veuen febleses en la planificació. I també han demanat suport als ajuntaments afectats perquè les subscriguin. De moment, Ullà i Gualta s’hi han adherit, en espera de Torroella –que de moment, explicaven, s’ha inhibit perquè el traçat no afecta el seu terme– i els posicionaments de Fontanilles i la Tallada.

LA XIFRA

28,4
milions
costarà la variant i el nou pont de la C-31 sobre el Ter, entre Gualta i Ullà, uns diners que els opositors destinarien a millorar la xarxa existent.

Defensen una millora de la xarxa existent

Pere Llos (Gent del Ter) esgrimia que la millor solució seria “l’alternativa zero”: aprofitar el que ja hi ha. Admeten que caldria eixamplar carreteres com ara la GI-643 –de Torroella cap a Gualta i Serra de Daró– o solucionar els problemes d’inundabilitat a la C-31 a Ullà. I bastir una alternativa a Torroella o eliminar l’aparcament al passeig de Catalunya, amb maniobres que entorpeixen el flux de trànsit. Moltes mesures es van anunciar el 2016, per part de la Generalitat, però encara estan pendents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Enderroc d’una part del nou hotel de Blanes per mal estat

blanes

La T-2 deixa de ser operativa i l’activitat es concentra a la T-1

barcelona

El CE Banyoles continuarà gestionant l’estadi

BANYOLES

La línia de tren entre Blanes i Malgrat, a punt el dia 9

blanes

Nous ascensors a Sant Pere de Ripoll

Ripoll
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Més núvols i fred

barcelona

La declaració d’impacte ambiental de la variant d’Olot ha caducat

La Vall d’en Bas

Salt comença les obres del carrer Doctor Castany

SALT

La Providència d’Olot ja és de titularitat pública

Olot