Infraestructures i serveis

Afronten el tram nord de la via verda de Figueres a Verges

Els treballs estan en concurs i avui es tanca el termini de presentació d’ofertes per encarregar-se de les obres

Territori i Sostenibilitat n’assumeix la construcció i els ajuntaments, el manteniment

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ja afronta el tram nord de la via verda entre Figueres i Verges, paral·lela a la carretera C-31, en el tram que enllaçarà Figueres i Vilamalla. L’obra anirà a càrrec de la Generalitat, que hi destinarà 1.342.026 euros, i seran els ajuntaments de Figueres, Vilamalla i el Far els que n’assumiran el manteniment. El projecte, globalment, vol enllaçar Figueres amb el Baix Empordà en bicicleta, i aquestes obres que s’iniciaran enguany corresponen al tram més al nord. Avui acaba el termini de presentació d’ofertes d’empreses que es volen encarregar de construir-lo. Les obres duraran sis mesos.

El recorregut és el resultat, principalment, de l’estudi i l’anàlisi dels condicionants, tant de tipus urbanístic, mediambiental i hidràulic com pel que fa a propietats i accessos adjacents. La via verda projectada consta de diversos trams, associats a diferents tipus de via. D’una banda, hi ha la via verda per a vianants i ciclistes, segregada del trànsit, que discorre per espais naturals i boscos. En altres trams serà un carril via per a ciclistes separat físicament de la resta de la calçada i, en d’altres, serà una via per a ciclistes adossada a la calçada. També hi ha alguns trams en què serà una via ciclista senyalitzada sobre la vorera.

De sud a nord, aquest tram comença on acaba el carril bici, a la GIV-6228, a tocar de la indústria Cahors, a Vilamalla. La via verda discorrerà per la vorera actual, que s’amplia fins als 2,5 metres, i, un cop travessat el pas de l’N-II, continua per la GIV-6228. La via haurà de passar per sota del viaducte existent de la línia del TAV i, una vegada travessada la C-31, creuarà el riu Manol amb una passarel·la aprofitant la fonamentació d’un pont que va quedar en desús i que es va demolir. Posteriorment, passarà pel marge esquerre del riu Manol i continuarà fins a arribar sota la línia ferroviària Barcelona-Portbou pel viaducte existent. Més endavant, passarà pel costat del rec del Mal Pas fins al final del tram que va a buscar el carril bici de la ronda Sud de Figueres.

Les obres projectades es desenvolupen per terrenys que pertanyen als municipis de Vilamalla, el Far d’Empordà i Figueres. A Vilamalla, afecta 3.185 m² de sòl rústic i 534 m² de sòl urbà, amb un valor d’expropiació de 7.963 euros. Al municipi del Far d’Empordà, el sòl rústic a expropiar és de 2.776 m² (amb un valor de 6.940 euros), mentre que, al municipi de Figueres, el sòl rústic a expropiar és de 9.310 m², amb un valor calculat de 23.275 euros. En total, s’expropiaran 15.805 m², per un valor de 38.178 euros. El cost final de l’obra calculat, despeses generals i benefici industrial i IVA inclosos, és d’1.303.848 euros, als quals cal afegir el cost de les expropiacions.

LA XIFRA

38.178
euros
és el cost total de les expropiacions, que afecten 15.805 m² entre els municipis de Vilamalla i Figueres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un iceberg de la mida de Londres es desprèn de l’Antàrtida

Santiago de Xile

El nombre d’animals censats a la ciutat de Girona s’ha doblat en tres anys

girona
Medi Ambient

Recuperar l’entorn fluvial del Llobregat

Pallejà

Ajudes a entitats i esportistes d’Olot per 488.000 euros

OLOT

Palafrugell vol començar a ampliar la ronda a final d’any

PALAFRUGELL
Infraestructures

Nova protesta per exigir la variant d’Olot

L’aeroport de Sabadell genera 4.000 llocs de treball

Sabadell
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient més fresc

barcelona

Clam contra la concentració d’energies renovables

barcelona