Infraestructures i serveis

Una avaria en la senyalització trastorna rodalies

Durant tot el matí d’ahir va provocar retards i desviacions a les línies R1, R2, R3 i R4

El servei de rodalies va tornar a patir ahir un matí de disfuncions a causa d’una avaria d’Adif al sistema de senyalització entre Plaça Catalunya i Sants, que va provocar una limitació de la capacitat operativa en aquest tram. Per mirar de minimitzar les afectacions als usuaris des de primera hora del matí Renfe va fer acabar i iniciar el serveis de la R4 a l’estació de Sant Andreu Arenal i es van desviar els trens de la R1 pel túnel de passeig de Gràcia i, per aquest motiu, es va haver de reduir la seva freqüència i es van suprimir les parades a les estacions d’Arc de Triomf i Plaça Catalunya. Els canvis van provocar un efecte en cadena que va causar també retards superiors als 30 minuts en la línia R3 a primera hora del matí, que es van sumar als retards similars que ja tenien els trens de les línies R1 i R4. A causa dels desviaments per túnel del Passeig de Gràcia també van resultar afectades les línies R2 nord i R2 sud. Al voltant de les 11 h els retards arribaven ja als 60 minuts mentre els operaris d’Adif miraven de reparar l’avaria, que no va estar resolta fins a les 13.10 h. Un cop solucionat el problema els retards acumulats es van anar resolent, però a primera hora de la tarda les línies que sumaven afectacions eren l’R2, l’R2 nord, l’R2 sud, l’R3, l’R4, l’R7 i l’R8, amb retards que encara superaven els 30 minuts en alguns casos mentre Renfe mirava de recuperar progressivament la freqüència i els horaris habituals del servei de rodalies.

Màxims històrics de puntualitat a FGC el 2020

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va assolir durant l’any passat un índex de puntualitat del 99,61% en el conjunt de línies metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) i va millorar d’aquesta manera el valor de 99,48% aconseguit l’any 2019. Pel que fa a la línia Lleida-la Pobla, la puntualitat durant el 2020 va ser del 99,47%, superant d’aquesta manera el 99,00% de l’any 2019, tot i l’excepcionalitat del context generat per la pandèmia. L’índex de control de qualitat (ICQ), que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica la desviació a partir de les incidències i viatgers afectats respecte al servei teòric, també va augmentat el 2020.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un iceberg de la mida de Londres es desprèn de l’Antàrtida

Santiago de Xile

El nombre d’animals censats a la ciutat de Girona s’ha doblat en tres anys

girona
Medi Ambient

Recuperar l’entorn fluvial del Llobregat

Pallejà

Ajudes a entitats i esportistes d’Olot per 488.000 euros

OLOT

Palafrugell vol començar a ampliar la ronda a final d’any

PALAFRUGELL
Infraestructures

Nova protesta per exigir la variant d’Olot

L’aeroport de Sabadell genera 4.000 llocs de treball

Sabadell
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient més fresc

barcelona

Clam contra la concentració d’energies renovables

barcelona