Infraestructures i serveis

Les obres per soterrar les vies a Montcada i Reixac s’allargaran cinc anys i mig i costaran 500 milions d’euros

Adif assegura en les Jornades pel Soterrament que els treballs seran “molt difícils” i d’una “gran afectació” local

Les obres per soterrar les vies de la línia R2 al seu pas per Montcada i Reixac s’allargaran més de cinc anys i mig i costaran 500 milions d’euros. Així ho ha anunciat el sotsdirector de Projectes d’Obra Civil d’Adif, Joan Carlos Monge, en les Jornades pel Soterrament que aquesta setmana se celebren a la localitat vallesana, on es reivindica eliminar de la superfície les vies del tren des de fa unes quatre dècades.

Monge assenyala que els treballs que cal dur a terme són “molt difícils” i que comportaran una gran afectació al terme municipal, donat que caldrà, entre d’altres, fer les operacions per traslladar el pas de trens per sota terra i construir el nou edifici de l’estació, al centre de la localitat.

Les jornades les convoca de manera conjunta l’ajuntament de Montcada i la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, i en aquesta ocasió han servit per aportar dades al projecte llargament reivindicat. Amb un cost total de 500 milions d’euros, es divideix en cinc subprojectes, on la partida principal, de 358 milions d’euros i un termini d’execució de 66 mesos, es destina al soterrament de les vies a la localitat.

El projecte també destina 94 milions d’euros a la construcció de la variant de Vallbona, a Barcelona, amb un termini de 30 mesos per executar els treballs, i el pla de solucions hidrològiques per a la línia d’alta velocitat en el sector Trinitat, amb 2 milions i un termini d’execució de sis mesos. Per últim, es contempla destinar 11 milions d’euros per a construir la nova estació de Montcada en setze mesos, i 35 milions d’euros a construir les instal·lacions de seguretat i comunicacions, un procés que s’allargarà catorze mesos.

“Les obres seran molt difícils i suposaran una gran afectació a la ciutadania, negar-ho seria d’il·lusos, és important que estiguem preparats”, explica Monge. El projecte global afecta una longitud de 5,5 quilòmetres, dels quals 2,7 discorren soterrats entre pantalles en dos trams, concretament el comprès entre Vallbona i Can Sant Joan i el que afecta el centre de Montcada fins a la sortida situada a l’alçada del riu Ripoll.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona