Infraestructures i serveis

Barcelona rebutja donar suport al pla d’Aena per ampliar l’aeroport Josep Tarradellas

ERC i BComú han votat en contra i JxCat s’ha abstingut a la proposició de BCN pel Canvi

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat donar suport al pla d’Aena per ampliar l’aeroport Josep Tarradellas - El Prat.

ERC i BComú han votat en contra i JxCat s’ha abstingut en la votació d’una proposició de BCN pel Canvi que volia donar “ple suport” al pla d’Aena exigint l’anàlisi prèvia de l’impacte del projecte sobre el medi natural i la biodiversitat de l’entorn del delta del Llobregat i l’informe previ favorable de la Unió Europea, així com de l’afectació de contaminació acústica. També demanava consens amb els ajuntaments propers a l’aeroport i la Generalitat per facilitar-ne l’aprovació com més aviat millor.

Manuel Valls, de Barcelona pel Canvi, ha defensat la proposició, transaccionada amb el PSC, per no perdre el pla d’inversió. “El debat no ha de ser entre creixement i medi ambient, cal trobar una pista àmplia on Barcelona sigui una ciutat encara més connectada”, ha exposat.

ERC ha estat el grup més crític perquè considera que “el creixement etern no ens farà ser més pròspers”. “Valls ens demana fer un acte de fe a Aena”, ha lamentat la formació. “Direm no a ser l’oficina nord-est de la Moncloa, perquè volem que les decisions sobre el sistema aeroportuari es puguin prendre des d’aquí”, han exposat.

Per part del PSC, Laia Bonet ha destacat la “importància cabdal” de la infraestructura pel seu “impacte social i econòmic” i ho ha argumentat amb les dades dels llocs de treball i el PIB. “No estrangulem el futur de l’aeroport per creure que el tren el pot substituir, perquè no ho farà”, ha exposat. També ha fet una crida a assolir “un acord institucional ampli” en aquesta qüestió.

En contra del seu soci de govern, Bcomú ha votat en contra de la proposició. Janet Sanz ha dit que el debat hauria de ser com fer “un aeroport del segle XXI” que aconsegueixi que “economia i ecologia vagin de la mà”. “Tenim un excés d’emissions, contaminació, i d’això no se’n parla”, ha lamentat Sanz.

Ciutadans i el PP s’han pronunciat en el mateix sentit. Celestino Corbacho ha dit que “O bé Barcelona juga un paper internacional o no hi serà”. Per part del PP han defensat que les obres són una “demanda històrica” i “afavoririen la reactivació econòmica” en un moment en què “el Prat ja ha arribat al seu límit”.

JxCat s’ha abstingut perquè considera que és “un debat de gran complexitat” on és “inviable qualsevol plantejament simplista”. “De cap manera podem donar xecs en blanc ni a la proposta d’Aena ni a cap altra”. Han demanat una taula de les administracions implicades per decidir què es fa i han dit que hi ha temps fins al 2024, quan consideren que es recuperarà el trànsit aeri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona