Infraestructures i serveis

La segona àrea metropolitana es reivindica

Reus i Tarragona celebren que es desencalli el projecte d’estació intermodal

Els líders polítics i socials de Reus i Tarragona no deixen de dir que el seu conglomerat humà és la segona àrea metropolitana de Catalunya i reivindiquen per a una realitat econòmica i social d’aquesta magnitud un tracte que ara, amb el desbloqueig del projecte de l’estació intermodal de l’aeroport de Reus, creuen que s’ha fet realitat. “Barcelona ha mirat sempre cap al nord i no s’adona que nosaltres som la segona àrea metropolitana”, deia ahir Jordi Just, president de la Cambra de Comerç de Reus.

Noemi Llauradó, presidenta de la Diputació tarragonina, va reaccionar en termes similars en afirmar: “Som la segona àrea metropolitana del país i hem de tenir infraestructures que responguin a les nostres necessitats i el nostre potencial.”

Just explica la importància que tindrà aquesta estació perquè “és una infraestructura que està a la mateix distància de Reus que de Tarragona, a tocar de l’aeroport, i hi tindran parada el tren, el tramvia, les línies de bus i una connexió directa amb l’aeroport de Barcelona en mitja hora”.

Des del sector hoteler tarragoní també es va aplaudir ahir l’acord per desenvolupar l’estació del TAV. “Ens agrada que hi hagi aquesta actitud de diàleg i saber que la crispació i la confrontació han desaparegut”, va dir Frances Pintado, president dels hotelers locals, que al marge de la lectura política considera que “tot el que sigui facilitar l’arribada de visitants és clau”.

Un projecte que es remunta a una dècada

Parlar d’infraestructures a Catalunya és parlar de projectes que es remunten a anys enrere. El de l’estació intermodal de l’aeroport de Reus, també. Es tracta d’una infraestructura amb projecte, les obres del qual es van arribar a posar a licitació i aquestes van començar amb els primers moviments de terreny. “Van arribar a arrencar les herbes”, recorda Jordi Just. Va venir la crisi i el projecte va quedar paralitzat, com altres infraestructures per a les quals hi va deixar d’haver finançament.

Des d’aleshores, les autoritats locals no han deixat de reclamar la represa dels treballs per fer realitat una infraestructura que es considera indispensable per poder vertebrar el territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona