Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Vuit alcaldes demanen avui ajut a Nadal per reactivar l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7

Refermen que l'obra és bàsica per al país i no només per al Vallès Occidental i el Baix Llobregat

En la reunió es decidirà com pot el conseller canalitzar el suport

Els representants dels vuit municipis del Vallès Occidental i del Baix Llobregat perjudicats per l'aturada de les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7, majoritàriament alcaldes, es reuniran avui amb Joaquim Nadal per demanar-li tot el seu suport amb vista a fer canviar de parer el Ministeri de Foment.

Entenen que la reactivació de l'obra no només és bàsica per a les comunicacions entre totes dues comarques, sinó que “és estratègica de país”, en paraules de l'alcalde del Papiol, Albert Vilà. “El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, en el seu dia, ja va manifestar que l'enllaç és molt important per a tot Catalunya”, va puntualitzar l'alcaldessa de Castellbisbal, Maria Dolors Conde, que ahir va exercir d'amfitriona en una trobada prèvia a la qual també van assistir l'alcalde de Corbera de Llobregat, Josep Canals; el de Pallejà, Ismael Álvarez; el de Sant Andreu de la Barca, Enric Llorca, i els tinents d'alcalde de Terrassa, Rubí i Sant Cugat del Vallès, Carme Labòria, Manuel Velasco i Mercè Conesa, respectivament. Tot i que Conde va reconèixer que “encara no hi ha una data” perquè els vuit municipis s'entrevistin amb el ministre José Blanco, també entén que era urgent reunir-se amb Joaquim Nadal per plantejar una estratègia comuna. “Volem que ens doni suport ja sigui utilitzant els canals formals o acompanyant la delegació d'alcaldes a Madrid”, hi va afegir Llorca. Vilà també va recordar l'opinió del Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports –“sobtat” per l'aturada atès que “era una obra en un estat d'execució molt avançat”, més del 65% fet–, i confia que aquest factor també repercuteixi positivament en la implicació de Nadal.

“Poques obres, amb tan poca actuació, poden donar un benefici tan gran al país”, va dir Canals, que va posar l'enllaç “en la mateixa categoria jeràrquica del quart cinturó”. Els alcaldes van parlar d'arguments econòmics, de sostenibilitat i socials, ja que molts ciutadans es veuen obligats a pagar el peatge de Martorell per evitar els trajectes interns.

LA FRASE

Nosaltres sabem per experiència pròpia que aturar una obra i reactivar-la al cap dels anys costa molt més
Ismael Álvarez
ALCALDE DE PALLEJÀ

LA FRASE

L'acumulació de runa que ha quedat al nostre terme implica un fort impacte visual i ambiental
Josep Canals
ALCALDE DE CORBERA DE LLOBREGAT


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona