Infraestructures

energia

Indústria autoritza la MAT entre Santa Llogaia i Baixàs

Ha resolt un dels últims tràmits que faltaven a Red Eléctrica per començar les obres

El túnel del Pertús es farà al costat del TAV i la línia soterrada també seguirà el traçat de l'alta velocitat

El Ministeri d'Indústria ha resolt un dels últims tràmits administratius que faltaven perquè pugui començar la construcció de la interconnexió elèctrica entre Santa Llogaia d'Àlguema i Baixàs. En concret, la direcció general de Política Energètica i Mines ha donat el vistiplau a la construcció de la subestació convertidora que s'ha de fer a Santa Llogaia i també a la línia subterrània en corrent continu. I és que aquest municipi altempordanès és el punt on la MAT passarà d'anar amb torres elèctriques a anar soterrada.

La interconnexió elèctrica ha d'entrar en servei el 2014 i duplicarà la capacitat d'intercanvi d'electricitat entre l'Estat espanyol i el francès, que passarà del 3 al 6 per cent. Pel Ministeri d'Indústria, aquesta infraestructura ha de millorar la seguretat del subministrament a la demarcació de Girona, integrar la producció eòlica i alimentar el TAV.

Mentrestant, Red Eléctrica i els seu homòleg francès, RTE, desenvolupen el projecte. La societat conjunta, Inelfe, va adjudicar a final del 2010 dos contractes de construcció a Siemens i Prysmian, que suposen el 60 per cent dels 700 milions que costarà la MAT en aquest tram.

A part, el BOE ha publicat recentment la declaració d'impacte ambiental, que preveu algunes millores per evitar l'impacte de la línia. El 41%del traçat passarà per vials de servei ja existents i aprofitarà els terrenys ja usats per al TAV. La zona ampla de servitud s'ha reduït a set metres, que és el que mesurarà la franja que s'haurà de deixar sense vegetació perquè per sota hi passaran els cables elèctrics. Per travessar el Pirineu cal fer un túnel de 5 metres de diàmetre al costat del túnel del TAV.

LA XIFRA

700
milions
és el pressupost que té l'empresa conjunta per a la fabricació de les estacions i l'estesa de la línia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona