Infraestructures i serveis

Arriba el bon temps, tornen les cues

El cinturó de ronda de Figueres i el tram de Palamós a Castell d'Aro són els punts de la xarxa viària amb més congestió de vehicles a l'estiu

Amb l'arribada del bon temps i l'estiu tornen a aparèixer les cues de vehicles a les carreteres d'accés a la Costa Brava. Unes congestions –segons Trànsit, n'hi ha quan es produeixen 3 quilòmetres de cotxes aturats durant més d'una hora– que els darrers anys s'han anat reduint de manera considerable amb les autovies i variants. Segons Trànsit, els dos punts negres de la xarxa viària gironina durant l'estiu són l'accés a la Costa Brava centre i el cinturó de ronda de la ciutat de Figueres.

A la Costa Brava centre, el principal problema es troba ara en el tram de la carretera C-31 entre Castell-Platja d'Aro i Palamós, que és el darrer tram que falta per desdoblar des de l'autopista AP-7 a Palafrugell. Des de primers d'any, però, ja s'ha començat a executar. Abans, però, de les millores viàries en aquest tram s'han acabat els importants punts negres que havien representant Santa Cristina d'Aro, Mont-ras o la sortida i entrada de l'autopista. Tot i això, es manté un punt negre a la pujada de l'Alou entre els gironins que volen anar a la costa i els vehicles que vénen de Barcelona

A Figueres, la conversió de la carretera C-260 de Roses en 4 carrils ha acabat amb la interminable cua per la banda de la Costa Brava nord. Tot i això, encara es produeixen congestions de vehicles especialment en l'enllaç de la C-260 amb el cinturó de ronda de Figueres, ja que passen de 4 a 2 carrils. I, paral·lelament, també l'enllaç del cinturó amb la carretera N-260 de Llançà.

I no es poden oblidar altres problemes viaris a la part central de l'Empordà. especialment en el tram de Girona a la costa al pas per la Bisbal d'Empordà o Parlavà, i als nuclis de Celrà i Bordils. A més del problema de creuar el nucli de Torroella de Montgrí. En aquests municipis, a banda de Parlavà –on es farà un giratori–, la Generalitat preveu fer-hi variants, si bé no es pot oblidar que el cas de la Bisbal ja fa més de 20 anys que dura.

44
km d'autovia.
El gran canvi pel que fa a l'accés a la Costa Brava s'ha produït amb la construcció de 44 quilòmetres d'autovia, cosa que ha representat una inversió total de prop de 140 milions d'euros. A la Costa Brava centre, el desdoblament va de la sortida de l'autopista AP-7, a Maçanet, fins a Platja d'Aro, i de Palamós a Palafrugell. A la Costa Brava nord, hi ha els 4 carrils de la C-260 de Figueres a Roses.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona