ICV compara el conseller Nadal amb un «triler», per la nova exposició de la variant de la Bisbal

La plataforma a favor del traçat nord anirà «fins al final», i satisfacció a la del sud

«El conseller Nadal fa gala de la capacitat camaleònica de què s'acusa els polítics per adaptar-se al que més li interessa. Això ho deu haver après a Barcelona dels trilers, perquè amb la variant de la Bisbal hi havia tres cubilets, i la bola estava en el del nord, que tenia tres informes ambientals a favor: Cilma, Consorci de les Gavarres i Departament de Medi Ambient. Ara Nadal ha fet desaparèixer aquest cubilet, i algú ens ha d'explicar on és la bola.» Així definia Pardo el fet que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques hagi tret de nou a informació pública la variant de la Bisbal sense l'opció nord, que, segons el parer d'ICV, era la més idònia tècnicament, per preu, traçat i impacte. «Ningú ha vist cap estudi en què s'aposti per l'opció sud; per tant, hi ha d'haver altres raons que no s'expliquen, per prendre aquesta decisió, o potser són tan fosques que és millor no explicar-les», insistia Pardo, que vinculava això a l'especulació del territori per ampliar zones industrials i urbanes. Pardo va afirmar que consideren que el procés és impugnable, perquè no s'ha respectat la llei d'avaluació ambiental estratègica.

Reaccions

La plataforma contra el traçat nord de la variant es va mostrar satisfeta per la nova exposició pública. La portaveu, Rosa Maria Zaragoza, va afirmar que el traçat nord no resol els problemes de la zona: «creiem que el govern ha tingut seny i ha pres l'opció més lògica». Pere Freixas, de la plataforma a favor de la variant nord, es va mostrar convençut que la decisió de la conselleria «jurídicament no invalida un traçat nord, que, seguim pensant des de tots els punts de vista, és la millor opció de totes». Freixas creu que no hi ha hagut voluntat política per estudiar aquesta opció. Finalment, Maite Bravo, de la plataforma Cap Variant, ha acusat directament el conseller Nadal de «manipular» tant el procés de participació com el de presa de decisions.

Corçà, satisfet

L'alcaldessa de Corçà, Maria Carme Güell, s'ha mantingut sempre en un segon terme en aquest tema, sense decantar-se mai obertament per una o altra opció. En aquest sentit, ahir es va mostrar satisfeta que s'hagin incorporat moltes de les al·legacions que havia presentat l'Ajuntament, consensuades amb els veïns i els particulars. Güell ha explicat que ara, amb la proposta definitiva, tornaran a estudiar-la i presentaran noves al·legacions.

Finalment, CiU de Corçà i la Bisbal va celebrar la decisió presa pel conseller Nadal, i van fer una crida a respectar-la.


LES FRASES

PERE FREIXAS
PORTAVEU DE LA PLATAFORMA PEL TRAÇAT NORD
«Els arguments a favor de l'opció sud són molt pobres i molt dispersos. Continuarem defensant el nord fins que hi hagin arguments de pes que ens contradiguin, però per ara no se n'ha vist ni un»
ROSA MARIA ZARAGOZA
PORTAVEU DE LA PLATAFORMA CONTRA EL TRAÇAT NORD
«Creiem que el govern de la Generalitat ha fet gala del seny català, ja que l'opció sud té una coherència urbanística i amb la connectivitat que la feien la més lògica de les dues propostes que hi ha sobre la taula»

Al·legacions d'ICV a l'N-260

Iniciativa per Catalunya (ICV) va presentar ahir les seves al·legacions al projecte de desdoblament de l'N-260 entre Besalú i Figueres, una obra que ha d'executar l'Estat espanyol. Pardo va afirmar que això serà una prolongació del túnel de Bracons per al trànsit de mercaderies, i que ICV aposta per traslladar aquest trànsit al tren. El diputat Lluís Postigo va explicar que les previsions de trànsit que inclou el projecte «estan descontextualitzades», i opina que el volum de trànsit no justifica el desdoblament. A més, va assegurar que incompleix el pla d'infraestructures de la Generalitat, en el sentit que no s'hi considera una obra prioritària, i que trenca el pacte polític de l'eix Vic-Olot.

La Pedra de Fenals no es mou

DANI CHICANO

La Pedra de Fenals d'Aro, en què el mes de juny es va trobar un conjunt de gravats rupestres, i que va quedar al descobert en un tram de les obres de desdoblament de la C-31, s'haurà de mantenir al lloc on la van trobar, segons la decisió que va prendre la comissió de Patrimoni de Girona, en la seva darrera reunió, el 24 de juliol. La primera resolució de la comissió, presa en la seva reunió del juny, havia determinat l'extracció de la pedra i el seu trasllat a un lloc segur per tal de poder-la mostrar al públic, més endavant, de manera que es pogués continuar les obres de desdoblament de la via. L'empresa responsable de les obres, Gisa, però, va presentar un informe arqueològic i va comunicar als serveis territorials de Cultura a Girona que era impossible extreure la pedra sense que aquesta es destruís, de manera que la comissió va determinar preservar-ne la integritat. La seva preservació, però, suposa l'alteració del projecte, tot i que encara cal determinar en quin grau. El director dels serveis territorials de Cultura a Girona, Miquel Sitjar, va explicar que en el procés s'escoltarà tothom, que caldrà tapar la pedra i protegir-la, però que ha de ser visitable. La Pedra de Fenals d'Aro, una vegada constatat que tenia gravats rupestres, va esdevenir automàticament un bé cultural d'interès nacional i, per tant, està subjecta al grau de protecció que la llei preveu per a monuments catalogats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona