Infraestructures i serveis

urbanisme

Compromís per fer la C-260 a Figueres el 2015

Demanen al Ministeri de Foment que reobri l'antic camí d'Avinyonet, que va quedar tancat per la via del TAV

L'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, va anunciar ahir que té el compromís de l'exalcalde i actual conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, de pressupostar el desdoblament de la C-260 a Vilatenim per al 2015. Segons l'alcaldessa, el conseller li ha confirmat per telèfon que el gener del 2014 la conselleria tindrà acabat el projecte i que el cost de l'obra serà d'onze milions d'euros. L'import inclou tant l'obra com les expropiacions que s'han de fer. Marta Felip va fer aquest anunci arran d'una moció presentada pel PP per reclamar a la Generalitat que faci l'ampliació de la carretera de Roses en el tram urbà de Figueres de forma prioritària.

L'alcaldessa va assegurar que el compromís de Santi Vila feia que la moció no fos necessària. Per aquest motiu, CiU no va aprovar la urgència de la moció i, per tant, no es va debatre la qüestió. Tant el PP com el PSC, ERC i la CUP van defensar que la moció es podia aprovar igualment.

D'altra banda, el ple va aprovar per unanimitat “demanar” al Ministeri de Foment i a Adif que reobrin l'antic camí d'Avinyonet, que va quedar tancat amb la construcció de la via del TAV. En concret, l'Ajuntament de Figueres, juntament amb el d'Avinyonet de Puigventós i amb el de Vilafant, vol que es construeixi la passera prevista pel projecte del 2003 i que havia de mantenir obert aquest pas entre els tres municipis. La moció destaca que era una “important via de comunicació” que servia de connexió entre diverses poblacions i que servia de “sortida cap al pulmó de Figueres, la Garriga d'Empordà”.

Comencen el POUM

El ple de l'Ajuntament de Figueres va donar llum verd a l'inici dels tràmits per revisar el pla urbanístic municipal. L'actual POUM és del 1983 i ara el consistori vol afrontar una modernització d'aquesta normativa. L'alcaldessa, Marta Felip, va dir que calia fer-ho amb el màxim consens. El nou text ha de preveure el desenvolupament de la ciutat en els pròxims 30 anys. El primer pas que s'afronta és la participació ciutadana. El ple d'ahir va aprovar l'inici dels tràmits amb tots els vots excepte el del PSC.

LES XIFRES

11
milions
d'euros està previst que costi el desdoblament de la C-260 a Vilatenim, entre l'obra i les expropiacions.

LA DATA

2015
És l'any
en què el Departament de Territori calcula que es farà el desdoblament de la C-260 a Vilatenim.
3
ajuntaments
reclamen a Foment que faci la passera a l'antic camí d'Avinyonet de Puigventós.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Àrea Metropolitana serà un exemple per a les noves zones de baixes emissions

barcelona

Barcelona té una alternativa a l’ampliació del Prat

barcelona

L’agricultura regenerativa combat el canvi climàtic

sant ferriol

La zona volcànica de la Garrotxa, sota vigilància

Santa Pau

Més polèmica per la canera de la Garrotxa

Olot

Calvet vol un port més sostenible

Barcelona

Bescanó augmenta la vigilància nocturna

BESCANÓ

El Síndic es reuneix amb els opositors al Tramuntana

CASTELLÓ D’EMPÚRIES
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Torna el sol i la calor

Barcelona