Infraestructures

Foment posa a licitació quatre obres de l'N-II

Orriols-Vilademuls, Sils-Maçanet i enllaços de Pontós, Garrigàs i Tordera, a concurs

Nou pas en les eternes obres de l'N-II. El Ministeri de Foment va treure ahir a licitació, mitjançant publicació al BOE, els contractes per fer quatre obres del Plan N-II: el desdoblament en autovia al tram Sils-Maçanet; el desdoblament en duplicació de calçada de l'Orriols-Vilademuls; les millores dels enllaços de Pontós i Garrigàs, i les dels de Tordera. El pressupost total és de 65 milions. Eren els quatre projectes ja aprovats i que estaven pendents de treure a licitació. En el cas dels dos trams, el fet que el Consell de Ministres autoritzés fa dues setmanes Foment a fer la licitació ja feia pensar que era imminent. La resta d'obres pendents de l'N-II estan totes en fase de redacció del projecte, excepte les variants de Pont de Molins i de Bàscara, que van més endarrerides i de les quals tot just s'estan redactant els estudis informatius. La ministra Ana Pastor es va comprometre a l'agost a treure-ho tot a licitació el 2014.

Les obres licitades

L'obra amb més pressupost és la conversió de l'N-II en l'autovia A-2 entre Sils i Maçanet, amb 31,41 milions. Com ja s'havia anunciat, el projecte només inclou 2,7 km i s'acaba a l'enllaç amb Vidreres (C-35), ja que Foment no vol continuar desdoblant més cap al sud. Entre Sils i Maçanet les obres estan encallades des de l'octubre del 2008. Ara es desencallen, però l'autovia trigarà a ser una realitat. Un cop s'adjudiqui l'obra, el termini d'execució, segons el BOE, serà de 40 mesos.

També destaca la duplicació de calçada del tram Orriols-Vilademuls –anomenat oficialment Orriols-Medinyà pel traçat inicial ara modificat–, amb un pressupost de 16,86 milions i que està empantanegat des del 2010. Té 3,3 km i inclou l'enllaç amb la futura entrada de l'AP-7 a Vilademuls. Quan s'adjudiqui, el termini per fer les obres serà de 32 mesos.

Pel que fa als enllaços, als de Pontós i Garrigàs –en què se substituiran les interseccions actuals per enllaços, de manera que se suprimeixin els girs a l'esquerra a nivell i les incorporacions directes–, s'hi destina un pressupost de 9,76 milions, i als de Tordera –on s'adequarà un enllaç per millorar les seves característiques i es remodelarà una intersecció per transformar-la en un enllaç a diferent nivell–, 7,03 milions. En tots dos casos, quan s'adjudiquin tindran una execució de 22 mesos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.