Infraestructures

Olot s'apunta als ‘lobbys' del tren i la carretera C-17

L'alcalde s'ha integrat a aquests grups de pressió que reclamen una millora més decidida de la línia R3 i de l'eix del Ter

Ja funciona el triangle sanitari entre la Garrotxa, el Ripollès i Osona

Des de la banda garrotxina, no s'ha dubtat ni un sol moment a apuntar-se als lobbys econòmics i administratius de la banda barcelonina, quan això l'ha beneficiat. La carretera C-17 i la línia del tren R3 entre Barcelona i la Tor de Querol en són dos bons exemples.

Així, l'Ajuntament d'Olot ha entrat a formar part del lobby d'alcaldes que s'ha autoanomenat de la C-17. Es tracta de tots els municipis que vertebra aquesta carretera des de Granollers, al Vallès Oriental, fins a Puigcerdà passant per Ripoll i pels municipis que hi ha entre unes i altres.

Entre altres coses, reclamen la consolidació d'aquesta carretera, tot just ara desdoblada entre Vic i Ripoll, com a eix vertebrador d'aquest territori i, per tant, més millores al traçat i als serveis associats.

A més, insisteixen i lluiten perquè la línia fèrria que també vertebra aquests municipis i sobretot que els vertebra socialment rebi l'impuls que necessita per a la seva modernització definitiva, més enllà dels pedaços que s'hi han anat duent a terme.

El temps del trajecte entre Puigcerdà i Barcelona no és encara competitiu amb el cotxe –pel túnel del Cadí–. I la Garrotxa ha entrat a jugar en aquesta partida dels alcaldes de la C-17 perquè les millores també l'afecten.

Per una banda, gràcies al túnel de Bracons la connexió entre Olot i Girona per la C-17 s'ha convertit en la principal, més curta en quilòmetres i cost que no pas les tradicionals per Girona o per Amer i Santa Coloma de Farners.

Per l'altra, l'estació del ferrocarril de l'R3 de Torelló s'ha convertit en l'estació de tren d'Olot, perquè és a uns 20 minuts per carretera. Per això, l'Ajuntament de la capital garrotxina ha jugat al costat del seu homòleg de Torelló per evitar el tancament de l'estació i, quan semblava que hi havia recursos econòmics suficients, també li va fer costat perquè la nova estació es construís en uns terrenys on l'accés garrotxí era més directe.

I, finalment, i per posar un altre exemple, hi ha l'anomenat triangle sanitari de la Garrotxa, el Ripollès i Osona. Els respectius hospitals comarcals s'han posat d'acord per compartir especialistes, i per gestionar de forma conjunta serveis com ara els de bugaderia, neteja, informàtica, manteniment... En alguns casos, com ara digestologia, el funcionament ja és conjunt i en altres hi treballen. Hi participen l'hospital comarcal de la Garrotxa d'Olot, el del Ripollès amb seu a Campdevànol i l'Hospital General de Vic.

Com a anècdota, cal destacar l'augment del nombre de garrotxins que s'han apuntat a la piscina i al gimnàs de Torelló.

LA XIFRA

20
minuts
és el temps que es triga amb vehicle particular entre el sector sud d'Olot i la rodalia i Torelló.

LA DATA

30.06.11
És el dia que
es va inaugurar el tram de la carretera C-17 que faltava entre Vic i Ripoll.

LA XIFRA

3
hospitals
comarcals formen el triangle sanitari de la Garrotxa, el Ripollès i Osona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia