Infraestructures

Més de dos anys per redactar projectes

Els trams del nord estan en fase de redacció des del 2013

Hi ha quatre obres en marxa amb terminis molt llargs

El PP es vanta d'haver desencallat les obres de l'N-II i haver engegat els tràmits en tots els trams, després del fre de l'era socialista. És cert, però també ho és que tot està anant molt lent. I no només per qüestions pressupostàries. En els quatre trams del nord des de la Jonquera fins a Orriols –excepte les variants de Pont de Molins i Bàscara–, la redacció de projectes s'està allargant ja més de dos anys. Són els que es faran en duplicació de calçada i no com a autovia nova. El tram al qual es va adjudicar més tard la redacció va ser la Jonquera-Pont de Molins, l'octubre del 2013, i la previsió era que estigués enllestit en deu mesos. També s'estava redactant des del setembre del 2013 la millora de Maçanet a Tordera, que tot just aquesta setmana ha sortit a exposició pública. Més endarrerides van les dues variants, que seran els únics trams del nord que seran autovia. Fa més de dos anys que tot just se n'estan redactant els estudis informatius.

Trams en obres

Finalment, aquesta tardor s'han iniciat les obres dels nous enllaços de Pontós i Garrigàs, i també del primer tram al nord de Girona, el que va des del nou enllaç de Vilademuls de l'AP-7 fins a Orriols. Són unes obres que la ministra havia promès primer que s'iniciarien el 2014 i després el gener del 2015. Finalment ho van fer al setembre. Les noves rotondes tenen un termini d'execució de 22 mesos i l'Orriols-Vilademuls, de 32 mesos. Al juliol van començar també les obres de dos nous enllaços a Tordera, amb un termini de 22 mesos. L'obra de més envergadura, però, és el Sils-Maçanet, on la gironina Rubau treballa des del gener i té 40 mesos per desdoblar 2,7 quilòmetres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona