Infraestructures i serveis

Infraestructures

Firmes contra el mal estat de la carretera de Solsona a Lladurs

Veïns i usuaris de les empreses de la zona exigeixen que s'asfaltin 2,5 quilòmetres de l'LV-4241 “en estat ruïnós” i denuncien que fa 30 anys que no s'hi actua

Han recollit 450 signatures per pressionar la Diputació de Lleida

El mal estat de conservació del primer tram de la carretera de Solsona a Lladurs ha provocat malestar entre els veïns i els usuaris de les empreses de la zona, que exigeixen a la Diputació de Lleida que asfalti 2,5 quilòmetres de via. Asseguren que està “en estat ruïnós”, que no és segur i que fa trenta anys que no s'hi actua. El problema és en el tram més proper a Solsona de l'LV-4241, i també el més transitat, ja que és una zona turística. Els veïns denuncien que està “ple de bonys” pels pegats que s'hi ha posat al llarg dels anys. I no entenen per què la resta de la carretera s'ha asfaltat en diverses ocasions però en canvi aquest tram no. Per això ja han recollit 450 signatures i continuaran buscant suports per pressionar la Diputació.

Segons Jordi Guixé, un dels promotors de la mobilització i membre de la gerència del Càmping Solsonès, els veïns fa anys que es queixen, fins i tot han acudit al Síndic de Greuges. Han tingut contactes informals amb representants de la Diputació de Lleida. I fins i tot es van entregar les firmes al president durant la Fira de Sant Isidre de Solsona. “El que no entenem és per què hi ha un tros que no s'arregla quan és de la mateixa administració. Tothom dóna excuses. Diuen que hi ha pendent un projecte amb molts diners per a l'accés a Solsona. A nosaltres si hi ha un bon projecte ens sembla bé però, si ha de trigar deu anys, que posin una capa d'asfalt perquè no sigui perillós”, es lamenta.

Els promotors de la recollida de signatures no descarten més mobilitzacions –entre aquestes fer talls de trànsit a la via– si no reben una resposta clara de la Diputació. Destaquen que aquesta via té una alta freqüentació de vehicles, tant dels veïns de l'entorn i de les poblacions del nord del Solsonès com també de turistes de pas, treballadors i esquiadors del Port del Compte. Els més afectats, però, són els usuaris i clients del Càmping El Solsonès i també empreses com ara el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya. I recorden que els “bonys” de la carretera i la grava que es posa per tapar forats que es fan al ferm poden ser perillosos sobretot per a ciclistes i motoristes. La carta que ja han signat 450 persones reclama una actuació “necessària per evitar accidents” i “per donar a les comunicacions d'aquesta comarca la dignitat que és mereixen”.

La Diputació va respondre que ha invertit més de 2 milions des del 2011 en la millora de la carretera LV-4241 de Solsona a Coll de Jou. Però que el primer tram és el més complicat, requereix la participació de diferents administracions i es farà per etapes segons la disponibilitat econòmica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Es reprèn l’edició del butlletí Ripoll en positiu

Ripoll
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ruixats menys importants

Barcelona

Despleguen vaixells cisterna i helicòpters per a frenar l’abocament de cru a l’illa Maurici

port louis

L’Agència de Residus atorga ajuts per retirar més de mil tones d’amiant per valor d’1,2 milions d’euros

barcelona

El pla urbanístic del Pirineu elimina finalment 8.500 dels habitatges planificats

Barcelona

A Banyoles comencen a desdoblar el sanejament

Banyoles

Junts s’incorpora a l’equip de govern de Cadaqués amb Fem

cadaqués
Més façana per a la plaça Mercat d’Olot
Olot

Més façana per a la plaça Mercat d’Olot

Asfalten una part del camí de terra que va des del nucli de Mont-ras fins a Fitor

mont-ras / forallac