Infraestructures i serveis

Els transportistes col·lapsen el trànsit abans del pont

Van fer marxes lentes per tot el territori per protestar perquè no els permeten el pas per l’N-340, l’N-240 i l’N-II

Els transportistes de Tarragona, Barcelona, Lleida i Girona van portar ahir a la tarda el seu malestar a la carretera per protestar contra les restriccions de pas a l’N-340, l’N-240 i l’N-II. Per això, coincidint amb el començament de tres dies de festa i el conseqüent volum de vehicles circulant per les carreteres, van dur a terme diverses marxes lentes per diversos punts del país. En general, els transportistes critiquen que els hagin imposat les restriccions, el mal estat de les infraestructures i els sobrecostos que han d’assumir, que poden ser d’entre 300 i 600 euros mensuals, entre d’altres.

Lògicament, un dels punts on més va complicar el trànsit l’acció va ser als accessos de la ciutat de Barcelona. Amb una situació ja complicada normalment, el fet que fos operació sortida pel pont del Pilar encara va agreujar més la circulació i es van arribar a formar cues de fins a vint quilòmetres, que van fer desesperar molts conductors.

La demarcació de Tarragona va ser on la marxa lenta va tenir més seguiment. Vora 250 camions van participar en la protesta convocada per la FEAT i també van provocar cues quilomètriques a l’A-7, a l’N-340 i, sobretot, a l’AP-7. A les comarques tarragonines, una cinquantena de camions més també van fer una altra marxa lenta entre el Vendrell i l’Arboç. Els transportistes es queixen que els hagin obligat a circular per l’autopista, amb unes bonificacions que no els complauen i amb el “greuge” que els comporta. Per tot plegat, reclamen bonificacions de fins al 75% o la gratuïtat.

En el cas de les comarques gironines, una vintena de camions convocats per l’Associació Transports Girona (Asetrans) van mostrar el seu rebuig de la “quasi perpetuïtat” de la restricció del pas dels vehicles de quatre eixos o més per l’N-II. Així, van penjar pancartes de protesta al morro dels tràilers –amb el lema “NO peatges”-, van fer sonar els clàxons i van circular a un mínim de 60 km/h per l’AP-7 entre el tram de Fornells i la sortida de Girona Nord, fet que va causar retencions puntuals, sobretot prop de les sortides.

Pel que fa a Lleida, la convocatòria va aplegar una cinquantena de transportistes. En el seu cas, la protesta era contra el desviament obligatori dels camions per l’AP-2 entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria i per la restricció del pas de vehicles pesants a l’N-240 entre la capital de les Garrigues i Montblanc. Els transportistes asseguren que aquesta mesura els comporta un cost addicional mensual de 400 euros per camió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona