Infraestructures i serveis

Adif incrementa les seves pèrdues en un 26,4%, fins als 223,7 milions d’euros, entre gener i abril

Els tràfics en el corredor Madrid-Barcelona-frontera francesa durant el mes passat es multipliquen un 306,8%

Adif i Adif Alta Velocitat van perdre 223,76 milions d’euros entre el gener i l’abril en comparació al mateix període de l’any passat, quan el resultat negatiu va ser de 177 milions d’euros, segons ha informat l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries.

Les dues entitats van sumar un import net de la xifra de negocis de 283,67 milions d’euros, un 17% menys per la caiguda dels tràfics ferroviaris, mentre que l’Ebitda entre gener i abril va ser de -46,59 milions en comparació amb els 2,85 milions dels quatre primers mesos del 2020. Tot i aquests resultats negatius, la recaptació per cànons a l’abril en les línies d’Adif va pujar 44 milions (+57,2%), i en les línies d’alta velocitat va créixer un 191%, fins als 21,3 milions per l’augment dels tràfics en un 142,12%.

En aquest sentit, destaca especialment l’eix Madrid-Barcelona-frontera francesa, amb un augment del 306,82%, seguit de l’eix entre la capital espanyol (+191,36%) i l’est de la península i l’eix Madrid-Valladolid-León-Zamora, amb un 175,1% més.

La recaptació conjunta d’Adif i Adif Alta Velocitat per la utilització d’estacions va créixer un 76,7% a l’abril, fins als 5,38 milions d’euros, i la que correspon a altres instal·lacions va créixer un 8,63%, fins als 1,68 milions d’euros.

D’altra banda, el consell d’administració d’Adif ha aprovat en la seva última reunió dels comptes anuals de l’entitat del 2020, que inclouen en el seu conjunt l’impacte de les mesures per impedir la propagació de la Covid-19. El resultat de l’exercici va ser de -193,37 milions d’euros. L’import net de la xifra de negocis es va situar en els 550,36 milions d’euros, un 17,4% menys que l’exercici del 2019.

Aquest descens s’explica per la caiguda de les liquidacions per cànons ferroviaris derivats d’aquestes restriccions. La recaptació per cànons per ús d’infraestructura es va reduir un 16,91% fins als 513,48 milions d’euros pel retrocés en els tràfics. La caiguda de producció va ser especialment acusada en els serveis de llarg recorregut, amb un 54%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona