Serveis

barcelonès

Ryanair obre al Prat 6 rutes que gestionava Spanair

La companyia de baix cost preveu transportar 5,8 milions de passatgers amb la incorporació de dos avions més a la base

Les rutes de Munic i Estocolm les trasllada des de l'aeroport de Girona

La companyia aèria irlandesa Ryanair obrirà a l'abril sis noves rutes des de l'aeroport del Prat, rutes que fins ara gestionava la fallida Spanair des de Barcelona i amb la qual la irlandesa competia des de Girona en dues destinacions. Les rutes noves són les d'Alacant, Bilbao, Estocolm, Hamburg, Menorca i Munic, sis destinacions que la companyia cobrirà afegint tres avions més a la base barcelonina, on actualment en té deu.

Els vols a Munic i Estocolm, que fins ara la companyia havia prestat des de Girona, els trasllada en exclusiva al Prat, on ha passat automàticament a ocupar la segona posició per la desaparició de Spanair, una posició que preveu consolidar aquest any arribant als 5,8 milions de passatgers, més del doble que el 2010, el primer any en què la línia aèria va operar a Barcelona.

Hamburg és una de les destinacions que Vueling també estrena des de la capital aprofitant el buit que hi ha deixat Spanair. El darrer any, Vueling, la filial de baix cost d'Iberia, va tancar com a líder indiscutible al Prat amb 7,7 milions de passatgers, al davant dels 4,3 de Spanair i dels 3,4 de Ryanair, que s'havia situat d'entrada com a tercera companyia aèria de Barcelona. Amb la desaparició de la competència de Spanair, la companyia irlandesa també ha decidit incrementar de cara a la temporada d'estiu les freqüències de vol a Gran Canària, Eivissa, Màlaga, Mallorca, Sevilla i Tenerife.

Tot i que el negoci del pont aeri de Barcelona a Madrid era l'objectiu principal de Ryanair quan va arribar al Prat, amb l'objectiu de competir amb Iberia, el president de la companyia aèria, Michael O'Leary, va dir ahir que no té cap interès per aquest mercat, ja que la demanda està coberta pel TAV i les companyies Iberia, Air Europa i Vueling. A més, va afirmar que tampoc li interessa la ruta entre Londres i París, també saturada de competència, segons el mateix O'Leary.

Futur a Lleida i tragèdia de Spanair

La companyia no té cap intenció de volar des de l'aeroport d'Alguaire tot i admetre que és una infraestructura que “podria tenir futur”. Però no pas ara, segons Michael O'Leary, tenint el Prat i Girona a la seva zona d'influència. Ryanair es concentra en les seves bases de Barcelona i Girona, i a l'estiu tindrà dos avions que volaran a Reus però sense tenir-hi base. En canvi, la setmana passada va obrir una base amb quatre avions a Budapest, poques hores després del tancament de la històrica companyia de bandera hongaresa Malev. Quant al tancament de Spanair, O'Leary el considera una “tragèdia inevitable” pels alts costos que la línia suposava per a l'escandinava SAS.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona