Societat
Barcelona conclou avui la reforma de la xarxa d’autobusos
Amb l’entrada en servei avui de les noves línies H2, V1, V19, V23 i V25 es completarà a Barcelona el desplegament de la nova xarxa d’autobusos, que es va iniciar fa sis anys i suma ara 66 autobusos més al servei diari. Es tracta d’una línia horitzontal i quatre de verticals, i la seva posada en marxa implicarà la modificació d’una dotzena de línies existents i la substitució de dues altres. Deixaran de funcionar les línies 45 i 92. El recorregut de la 45 entre la plaça Maragall i Horta es podrà fer amb la V25 i el recorregut entre la plaça Maragall i l’Hospital del Mar, amb la 47. Pel que fa a la línia 92, la línia V19 fa un recorregut molt similar entre la plaça Alfons el Savi i avinguda Tibidabo, i la V23, entre l’hospital de Sant Pau i l’avinguda Icària.
Les línies que entren en servei avui tenen totes una freqüència de 8 minuts els dies laborables. L’H2 connectarà l’avinguda Esplugues amb Trinitat Nova; la V1, la Granvia de l’Hospitalet amb avinguda Esplugues; la V19, la Barceloneta amb la plaça Alfonso Comín; la V23, Nova Icària amb Can Marcet i la V25, Nova Icària amb Horta.
Amb les noves línies, la xarxa d’autobusos queda definitivament formada per 28 línies d’alta freqüència, dissenyades amb trajectes rectilinis i 97 àrees d’intercanvi, que tenen com a objectiu afavorir les connexions amb altres transports públics. Per facilitar la circulació dels busos l’Ajuntament ha creat 11 quilòmetres de nous carrils bus, ha fet 237 actuacions en parades i ha adaptat 17 encreuaments semafòrics.