La C-31 arribarà fins a l'estació de tren de Vilafant, però no hi ha data

Es preveu com a ronda urbana

Els responsables del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat han acceptat la modificació que l'Ajuntament de Vilafant va demanar en relació amb la prolongació de la C-31, des del Pont del Príncep fins a la nova estació de tren. En el pla director del sistema urbà de Figueres (PDSUF), que encara està pendent d'aprovació, es preveu aquesta prolongació com a via ràpida, però l'Ajuntament vilafantenc ha demanat que sigui com a via urbana, amb voreres i un carril bici, per no trinxar més el terme municipal i per no crear una barrera entre els tres nuclis principals. Això s'ha acceptat i es modificarà la concepció prevista en el PDSUF.

El secretari de Planificació Territorial del departament, Oriol Nel·lo, va dir ahir a Vilafant que el document s'aprovarà abans de l'estiu. Aquest accés a l'estació el demanaven els ajuntaments de Figueres i Vilafant, però només s'ha definit el traçat que s'ha marcat en un plànol. Encara no hi ha els terrenys, ni s'ha definit la forma de gestió, ni s'ha redactat el projecte, ni s'ha començat la tramitació. Per tant, aquesta serà una obra a mitjà termini, mentre que l'estació entrarà en funcionament l'any vinent.

Pas subterrani

Aquesta nova ronda començarà al giratori del Pont del Príncep, on ara acaba la C-31. Anirà en direcció a les Forques, passant a tocar de la urbanització de la Solana, Poliesports, i d'allà transcorrerà paral·lelament a les vies del tren, entre aquestes i el Camp dels Enginyers fins a arribar a l'avinguda Puig Grau –a l'Arengada– i d'allà a l'estació. El pas per l'N-260 es preveu que es pugui fer per sota. L'alcaldessa de Vilafant, Consol Cantenys, va explicar que els terrenys que quedaran al marge dret d'aquesta ronda fins al Camp dels Enginyers es preveu que siguin sòl urbanitzable, i el de l'esquerra, fins al nucli de Vilafant, sòl no urbanitzable. La ronda serà el límit de parc del tren que Adif haurà de construir entre la piscina i l'autopista. «Serà un vial que alentirà el trànsit, que relligarà Vilafant i que crearà un nou eix de centralitat», va comentar Cantenys.

Va per llarg

Un dels problemes que s'han de resoldre abans de començar la tramitació de la ronda que ha d'anar des del Pont del Príncep fins a l'estació és la gestió per aconseguir el finançament. Encara s'ha de fer la reserva urbanística i els ajuntaments de Vilafant i Figueres, que han mostrat interès a participar en la gestió, han de crear l'ens, juntament amb la Generalitat, per gestionar la futura ronda. Oriol Nel·lo va comentar que l'Institut Català del Sòl té propietats importants al sector d'influència de la ronda. En aquests moments, però, encara s'ha de lligar tot, i hauran de passar força anys abans no es pugui executar el projecte. El mateix passa amb la ronda nord, que en aquest cas afecta Figueres, i que ha d'acabar unint la carretera de Llançà fins a la nova estació. La singularitat d'aquesta obra és un túnel per sota la muntanyeta del castell. Ahir Nel·lo no en va voler parlar perquè no hi havia l'alcalde de Figueres –l'acte es va fer a l'ajuntament de Vilafant–. Sigui com vulgui, les administracions ja parlen «d'accessos provisionals per arribar a l'estació provisional».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.