Infraestructures i serveis

Girona obrirà una estació de la Girocleta a la zona dels Maristes a la primavera

Serà a la rotonda de Santa Eugènia

Ara es farà l’estudi per als carrils bici des d’allà fins a Can Ninetes i al parador del Güell, triats als comptes de barri del 2018

La vint-i-dosena estació del servei de bicis públiques de Girona, la Girocleta, s’obrirà a la zona de l’escola Maristes aquesta primavera, segurament entre els mesos de març i abril, segons explica la regidora de Mobilitat de la capital gironina, Marta Sureda. El pressupost municipal del 2020 destina una partida de 30.000 euros en el capítol d’inversions a l’obertura d’aquesta nova estació de la Girocleta, que en concret se situarà a la rotonda de Santa Eugènia (a la intersecció entre els carrers Santa Eugènia i Güell i l’avinguda Tarradellas).

Aquesta és l’última estació que queda pendent de les que preveia el pla de mobilitat urbana del 2014 (tot i que allà es parlava de la zona de la Rodona, uns 200 metres més cap al centre de Girona del carrer Santa Eugènia). El servei, que el setembre passat va complir deu anys de funcionament, disposa actualment de 21 estacions, 556 aparcaments i 320 bicicletes. L’última estació oberta fins ara és la del Pont Major, inaugurada el maig de l’any passat.

L’estació més propera a la zona on se situarà la nova és la que hi ha al centre cívic de Can Ninetes, només uns 300 metres més amunt de la rotonda pel carrer Santa Eugènia.

Estudi de carrils bici

De fet, la intenció és unir properament aquestes dues estacions amb un carril bici. En els pressupostos participatius del 2018 els veïns de Santa Eugènia van triar el projecte per fer tant un carril bici entre la rotonda de Santa Eugènia i Can Ninetes (on ara està pintat com a carril compartit a la calçada) com entre la rotonda i l’escola dels Maristes i l’inici de la zona comercial del parador del Güell (en concret fins al carrer del Poble Sahrauí), on enllaçarà amb el tram ja existent que va fins a Fontajau. Tot i que la proposta inicial era només el carril fins a Can Ninetes, el consistori hi va afegir també el de l’escola Maristes tenint en compte “les necessitats de la zona”.

La proposta triada pels veïns ja especificava, però, que primer es fes un estudi de trànsit per conèixer les afectacions al sistema viari. En concret, en l’estudi de la proposta els tècnics municipals explicaven que l’eliminació d’un dels carrils de circulació en sentit centre ciutat del carrer Santa Eugènia entre Can Ninetes i la rotonda per encabir-hi el carril bici “implicaria reduir a la meitat la capacitat de buidatge al semàfor per accedir a la rotonda” i com que la capacitat de les vies de la zona “és propera a la saturació” se subratllava que calia un estudi previ. També s’assenyalava “la necessitat de garantir la puntualitat de les línies de transport públic”.

Sureda explica que la intenció és encarregar aquest estudi durant el primer trimestre d’aquest any i, un cop es tingui, iniciar la redacció del projecte de construcció. En total, en els pressupostos participatius del 2018 el barri de Santa Eugènia va destinar al projecte d’aquests dos carrils bici 26.230 euros (3.630 per a l’estudi de trànsit i la resta per al projecte d’obra del carril bici).

26.230
euros
van destinar els veïns de Santa Eugènia en els pressupostos de barri del 2018 als carrils bici de la zona.
21
estacions
té actualment el servei de la Girocleta. En total, tenen 556 aparcaments i circulen 320 bicicletes.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]