Illetes al carrer de la Creu de Girona per resguardar-se del trànsit
Se n’han instal·lat quatre, que formen part d’un camí escolar segur que s’ha traçat en aquesta via
Les obres es preveu que estiguin enllestides a finals de febrer
Quatre illetes edificades darrerament enmig de la calçada del carrer de la Creu de Girona han despertat la curiositat dels veïns per conèixer quina serà la seva funció. El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament, Lluís Martí, explica que es tracta d’un projecte europeu per “aconseguir tenir camins escolars segurs”. Aquestes illetes s’han instal·lat al tram de via comprès entre la carretera Barcelona i el carrer Joan Maragall. La iniciativa està pensada, fonamentalment, per als alumnes del col·legi Doctor Masmitjà. Cada construcció consta de dues parts de formigó (una en forma de mitja lluna i una altra de rectangular, cadascuna amb dos graons) i té murs una mica elevats respecte al paviment de la calçada per on circulen els vehicles. L’objectiu, en aquest sentit, és que aquestes illetes siguin espais de protecció per a la gent que vagi a peu. Segons detalla Martí, s’han pintat nous passos de vianants que transcorren per la part central de cada illeta (un espai que està al mateix nivell de la calçada). Hi afegeix que algunes d’aquestes infraestructures (2) s’han posat a l’alçada de semàfors i d’altres no. La finalitat és que, en cas que els alumnes estiguin travessant el carrer i se’ls posi en vermell el pas per a vianants, es puguin resguardar i esperar a l’interior de la illeta fins que el ninot del semàfor es torni a posar de color verd.
Mirant des de la carretera Barcelona en sentit Joan Maragall, hi ha vorera a la part esquerra. Al seu costat hi passa el carril bici, amb dues vies (una per cada direcció); després, entre illeta i illeta hi ha un espai perquè els cotxes puguin aparcar en fila en places de zona blava; al seu cantó, i en paral·lel, hi ha un carril únic per on circulen els cotxes, una altra fila per estacionar i la vorera de la banda dreta. “Fem un pas més per complir els estàndards ambientals, amb la reducció de la contaminació i la disminució progressiva del trànsit a la ciutat. Busquem que no hi hagi la necessitat de deixar els alumnes ben bé davant la porta del col·legi, sinó que puguem ampliar els itineraris escolars segurs dos o tres carrers més enllà”.
L’alcaldessa, Marta Madrenas, diu que es guanyarà “espai per a bicis i vianants, en una clara aposta per una mobilitat sostenible”. Diversos veïns consideren que “la idea és bona”, si bé demanen que el consistori estigui amatent al fet que els embussos o la presència d’automòbils mal aparcats coincidint amb l’entrada o la sortida dels alumnes no es traslladi entre els carrers Joan Maragall i Migdia. Les obres finalitzaven el 13 de gener, però uns problemes amb el subministrament de materials han fet ampliar el termini i, probablement, estaran enllestides a finals de febrer.