Infraestructures

Argentona rebutja la ronda de Mataró perquè li anul·la un accés amb la ciutat

El govern local vol aturar ara el projecte

Si fa unes setmanes naixia una coordinadora maresmenca que rebutjava les obres dels futurs laterals de Mataró, ara és el govern d'Argentona, integrat per Tots per Argentona i CiU, que també es mostra contrari al projecte. El regidor d'Urbanisme, Xavier Collet, va explicar ahir que com a ajuntament encara és l'hora que la Generalitat els enviï la documentació i els estudis que justifiquin l'actuació. «Fa temps que hi estàvem al darrere, però volíem esperar el moment oportú per fer-hi al·legacions», assenyala el regidor, que considera «lamentable» que un projecte d'aquestes característiques s'hagi tirat endavant sense que els municipis afectats hagin pogut dir-hi la seva. «És una manca de consideració entre administracions», hi afegeix.

Per aquest motiu, el grup municipal Tots per Argentona té previst presentar demà en el ple una moció, que en principi té el suport de CiU i d'ERC, per exigir que s'aturi la tramitació del projecte, una actuació que ja està aprovada i la primera fase de la qual, que a més és la que trepitja terme municipal d'Argentona, està en procés d'adjudicació. Collet destaca també la necessitat d'obrir el diàleg no només amb els ajuntaments sinó també amb les entitats que han fet públic que no volen ni sentir a parlar de les anomenades rondes de Mataró. «Proposem, com fan ells, que s'estudiïn mesures alternatives abans de fer una infraestructura amb un impacte tan gran», defensa el regidor, que també creu que ara per ara «no toca» gastar-se els 115 milions d'euros que costaran els laterals. «Serà molt beneficiós per a Mataró, però per a Argentona són de difícil encaix», hi afegeix.

En aquest sentit, el regidor d'Urbanisme explica que una de les conseqüències que tindrà per al municipi la construcció de la ronda és la pèrdua del principal accés amb la capital del Maresme. Segons Collet, el nou nus que s'ha de fer al costat de la riera d'Argentona per millorar les connexions de la C-60 i la C-32 preveu eliminar-lo. Tot i que el començament de les obres és a tocar –el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va anunciar que els treballs començarien a finals d'any–, el govern d'Argentona creu que encara és a temps d'aturar aquesta nova infraestructura, que considera que és «innecessària».

En aquest sentit, l'associació de veïns d'Argentona ha programat avui a les vuit del vespre al Saló de Pedra una xerrada amb tècnics per explicar el projecte a la ciutadania.

CiU vol descomptes als peatges

El diputat de CiU Benet Maimí va defensar ahir davant la comissió de Política Territorial del Parlament una proposta en relació amb el possible increment del peatge de Santa Susanna, en cas d'allargar-se l'autopista C-32 entre Palafolls i Tordera. Per unanimitat de tots els grups Maimí va aconseguir que s'aprovés instar el govern de la Generalitat a «estudiar mesures correctores del peatge de Santa Susanna en la línia d'afavorir la mobilitat sostenible». El diputat va explicar que la proposta implicaria aplicar descomptes als maresmencs. Durant la seva intervenció, va aprofitar també per reclamar el compliment del compromís que havia subscrit el govern català pel que fa a l'aplicació de bonificacions al peatge de Vilassar a partir del dia 1 de juliol. «Una promesa que encara no s'ha fet efectiva», va recordar Maimí, que considera que la comarca «fa massa temps que està ofegada pels peatges cars».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia