Infraestructures i serveis

Compte enrere per augmentar la freqüència al metro del Vallès

Entra en servei el primer dels 15 combois

El canvi, l’estiu del 2022

El primer dels quinze nous combois de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) que han de permetre ampliar la freqüència de la línia entre Barcelona i Sabadell i Terrassa, el metro del Vallès, fins a oferir un tren cada cinc minuts, va entrar en servei, en període de proves, ahir. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va assenyalar que el tren estarà en període de proves durant sis mesos i que després FGC rebrà dues unitats cada mes fins a arribar a la quinzena prevista. Els trens havien d’arribar l’estiu del 2020 però la pandèmia ha endarrerit l’entrega nou mesos i això farà que les noves freqüències no entrin en funcionament aquest estiu com estava previst, sinó l’estiu de l’any vinent. Amb la implementació del nou itinerari, la línia del Vallès passarà de tenir una capacitat de 80 milions de viatges a l’any a 110.

El nou comboi té quatre cotxes i capacitat per a 775 persones, inclou dos espais per a persones amb mobilitat reduïda i bicicletes i connexió USB a tots els seients. La inversió en aquests nous trens és de 99,5 milions. El president de FGC, Ricard Font, va explicar ahir a Rubí que per als nous serveis que han d’entrar en funcionament es contractaran més de dues-centes persones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un informe de l’Airport Regions Council apunta que el Prat pot arribar als 100 milions de viatgers sense ampliar-lo

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda de tempestes i ruixats

Barcelona

El govern defensa l’acord del Prat com un punt d’inici

barcelona / madrid

Principi d’acord pel conveni de la neteja de Roses

ROSES

La segona àrea metropolitana es reivindica

barcelona

El ‘hub’ al Prat fa impossible la concòrdia al govern de Colau

Barcelona

Ampliació llesta el 2030

barcelona
LLUÍS MIJOLER
ALCALDE DEL PRAT DE LLOBREGAT

“Ens proposen una inversió que Europa no permetrà”

el prat de llobregat

Aparcament per a usuaris del CAP de Ripoll

Ripoll