Canviaran les tapes del carrer Barcelona amb un dispositiu especial per l'amiant

N'hi ha 22 a tot el recorregut d'aquest cèntric eix viari de Girona i els treballs es faran de nit

La presència d'amiant a sota l'asfalt del carrer de Barcelona de Girona obligarà a aplicar un dispositiu especial per garantir la seguretat en el canvi de les vint-i-dues tapes de claveguera. L'operació de substitució anirà a càrrec de l'empresa Tallers Girona i començarà demà a la nit amb dues primeres tapes que es volen canviar de manera urgent, en el tram més cèntric del carrer de Barcelona. La directora de compres de Tallers Girona, Carme Jiménez, detalla que l'operació «es farà amb vestits especials per a la manipulació de l'amiant i d'un sol ús».

El procés.

L'operació consistirà a tallar el trànsit en el tram afectat per poder rebentar l'asfalt i treure la vella tapa de claveguera, i posteriorment fer un xassís de ferro i refer una estructura d'obra abans de tornar a asfaltar per anivellar-ho. Si la tapa de ferro colat està en bones condicions es farà servir la mateixa, però si no caldrà posar-n'hi una de nova. La presència d'amiant és perillosa per la possible pols que pot generar la manipulació d'aquest material, ja que és altament tòxic, potencialment cancerígen i pot provocar fibrosi pulmonar si s'inhala.

Evitar perills.

Jiménez explica que tot el material es dipositarà en un contenidor especial on s'alerta de la presència de material tòxic, que es traslladarà fins a l'abocador de Castellolí, un dels pocs especialitzats a Catalunya en el tractament de materials altament tòxics. Demà a la nit començarà el procés amb les dues primeres tapes, però a partir de la setmana que ve s'aniran realitzant la resta de tapes de claveguera que hi ha a tot el carrer de Barcelona.

Vuit hores de nit.

La dificultat del procés és evident, ja que l'empresa Tallers Girona preveu que en les vuit hores nocturnes de què disposarà només podrà fer dues tapes cada vegada. Es preveu tallar el trànsit a partir de les deu de la nit i que els treballs s'allarguin fins a les sis del matí durant tots els dies que duri la substitució de les tapes.

Els vestits.

L'empresa preveu que només un parell d'operaris siguin suficients per encarregar-se de tota l'operació. Aquests treballadors aniran protegits amb un vestit blanc, amb guants i protecció també en els peus, així com casc i una mascareta que ha d'evitar la inhalació de la perillosa micropols d'amiant.

El procés arriba després que a l'estiu es reasfaltés el carrer sense rebaixar el ferm per evitar els perills que suposava per la presència de l'amiant. Més endavant es preveu l'extracció d'aquest perillós material.

També en unes naus al barri de Sant Narcís

L'Ajuntament de Girona també ha localitzat amiant en les naus propietat del Ministeri de Foment al barri de Sant Narcís, que s'havien d'enderrocar per fer-hi places d'aparcament i compensar els veïns per la pèrdua de places que hi hagut al barri des que van començar les obres del TAV. La regidora de Mobilitat i Via Pública, Isabel Salamaña, admet que els sostres d'uralita de les naus requereixen un tractament especial en el seu desmuntatge que encareix l'enderroc. En concret, Salamaña xifra en 257.000 euros el cost de l'enderroc d'aquestes naus, on només s'hi permetrien fer 72 places d'aparcament. L'equip de govern considera aquest cost desmesurat i per aquest motiu està en espera de noves reunions per buscar alternatives per al mateix barri. Tot i això, encara no es descarta completament l'enderroc d'aquestes naus per reconvertir-les en aparcament si finalment les negociacions per trobar altres emplaçaments no fructifiquen. Es tracta d'unes naus situades en uns terrenys propietat de l'Estat, en concret del Ministeri de Foment, que ja havia accedit a cedir-les al consistori de manera provisional per adaptar-les com a aparcament. L'encariment del projecte està provocat pel tractament especial que s'ha de fer en l'extracció de la uralita, ja que la presència d'amiant en aquests sostres provoca que s'hagi de fer garantint que no es trenqui i evitant el contacte de la pols d'amiant amb les persones. L'enderroc i adaptació com a aparcament gratuït va a càrrec d'Adif i compliria una de les reclamacions de comerciants i veïns que des del principi demanen a l'equip de govern nous aparcaments per suplir al pèrdua de places al barri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona