Urbanisme

Desencallen el sector de la vella Trachsler a la part alta de l’Eixample de Sant Feliu

El consistori agrupa dos sectors per simplificar el desenvolupament dels 23 habitatges protegits previstos

Llum verd a la preservació del Turó del Port

El ple de Sant Feliu de Guíxols va donar sortida, en una sessió extraordinària celebrada ahir al vespre, a tres punts urbanístics. D’una banda, es va aprovar inicialment l’operació per traslladar l’edificabilitat de 3.200 metres quadrats prevista fins ara al Turó del Port –sobre el penya-segat de l’aparcament del Club Nàutic i el Tinglado–, per concentrar-la al sector de millora urbana (SMU) del Puig de la Rúpia –més a l’interior, al capdamunt del barri de la Pineda de Can Tell. Estava encarrilada des de feia mesos, en espera de completar unes signatures. Però la gran novetat és la solució per mirar de desencallar el planejament dels dos sectors vinculats a les antigues naus de l’empresa surera Trachsler, a la carretera de Girona i el carrer Huguet. Han quedat aplegats en un únic polígon d’actuació, el PA-34, per facilitar aspectes com ara la concentració de l’habitatge protegit.

El sector tindrà un caràcter eminentment residencial, amb 61 habitatges. 38 seran de preu lliure, però segons la normativa n’hi haurà 23 en règim de protecció oficial. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Josep Saballs, destacava que és la primera bossa nova per crear pisos de protecció aconseguida en els sectors que resten per desplegar del planejament. El problema, però, és que la seva construcció anirà lligada a la promoció de la resta d’habitatges. I els terrenys pertanyen a la immobiliària Aliseda, de l’extint Banc Popular, que possiblement mirarà de vendre’ls a una altra promotora. Saballs, però, apostava per mirar d’aconseguir, un cop es comenci a edificar, el 10% d’aprofitament mitjà en forma de pisos per destinar-los a lloguer social.

El nou planejament concentra els espais lliures de la carretera de Girona a l’illa interior del carrer Huguet, fet que obriria la porta a allargar en el futur el carrer Madrid cap al sud. Els habitatges aniran a l’oest de la carretera, amb Antoni Ferrer, i al carrer Huguet i l’interior de l’illa entre Antoni Ferrer i Jaume Gras, on també hi ha previstos 620 m² d’equipament.

LA XIFRA

23
habitatges protegits
manté el nou planejament conjunt, però agrupats en una única parcel·la.

Actualitzen el projecte d’urbanització del carrer s’Adolitx

La urbanització del carrer s’Adolitx, l’únic vial del nucli urbà –a tocar de l’ermita de Sant Elm– que encara està pendent d’asfaltar i dotar de serveis bàsics, és una de les obres que s’arrosseguen des del 1995 i l’actual govern vol mirar de resoldre, després de l’oferiment d’assumir fins a un 30% dels costos de les contribucions especials. Per tirar-lo endavant, però, ahir van actualitzar el darrer projecte del 2013, amb pocs canvis, bàsicament una canalització amb més cabal per evitar inundacions a la zona baixa i la supressió d’arbrat, i un pressupost que s’eleva un 1,9%, fins als 783.086 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona