Urbanisme

La Granvia a l’Hospitalet serà subterrània el 2024

Territori i Sostenibilitat aprova definitivament el projecte per deprimir el tram pendent fins al riu Llobregat

Les obres començaran l’any vinent i tenen un pressupost de 114,8 milions d’euros

Les obres per fer subterrani el tram de la Granvia entre la rambla de la Marina i el riu Llobregat, al límit de l’Hospitalet, començaran el tercer trimestre del 2021, un cop el Departament de Territori i Sostenibilitat va aprovar definitivament al juliol el projecte constructiu. Les obres tenen un durada prevista, a partir del seu inici, de 36 mesos, motiu pel qual haurien d’estar acabades, si no hi ha entrebancs, a finals del 2024. L’obra, la impulsa el Consorci per a la Reforma de la Granvia, en què participen la Generalitat i l’Ajuntament de l’Hospitalet, i té un pressupost de 114,8 milions d’euros.

Les obres consistiran a deprimir 1.000 metres del cos central de la C-31 i cobrir, en trams discontinus, un total de 415 metres. Aquestes cobertures es faran a l’altura del carrer de la Feixa Llarga, de l’hospital de Bellvitge, del camí de Pau Redó i davant de l’hospital Duran i Reynals. També es crearan dues calçades laterals entre la rambla de la Marina i la ronda Litoral. Aprofitant les obres es reposarà la xarxa de sanejament de la zona, amb el desviament del col·lector, i es construiran dos dipòsits de retenció d’aigües pluvials: l’un al tronc central i l’altre en un dels ramals d’enllaç de la B-10 amb la Granvia.

Aquesta obra suposarà la finalització del projecte que, ja fa una dècada, va permetre la creació de la plaça Europa al tram més proper a Barcelona. Segons defensen l’Ajuntament de l’Hospitalet i la Generalitat, aquesta segona i última fase permetrà superar la fractura urbanística que representa la C-31. Es reordenaran els terrenys adjacents a la Granvia i es millorarà l’accés viari a Barcelona. També es permetrà la connexió per als vianants entre els hospitals de Bellvitge i Duran i Reynals, que ara es fa per un precari pas subterrani. La nova Granvia possibilitarà, segons els seus promotors, la creació d’una nova façana metropolitana i nous pols d’activitat econòmica, un espai al qual es vol atreure sobretot empreses del sector biomèdic. I, finalment, permetrà la creació d’un parc públic de més de 30 hectàrees a Cal Trabal que actuarà de connector de la ciutat amb el riu.

El projecte, però, té detractors. La plataforma ciutadana No Més Blocs considera que és fals que es faci subterrània la Granvia, sinó que la depressió discontínua servirà per “edificar els gratacels previstos al pla urbanístic especulatiu” i connectar hotels a les dues bandes de l’avinguda. Creu també que és imprudent una operació de prop de 115 milions d’euros en l’actual context d’incertesa i “la més que possible manca d’inversió privada”. Els partits de l’oposició retreuen al govern que no consulti els veïns, qualifiquen el procés d’opac i alerten de l’impacte sobre la zona agrícola de Cal Trabal.

LES XIFRES

114,8
milions
d’euros és el pressupost de la reforma de la Granvia entre la rambla de la Marina i el riu Llobregat.
36
mesos
és la durada estimada de les obres, que està previst que comencin el tercer trimestre del 2021.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona