Urbanisme

Arrenca el procés per acabar d’urbanitzar el barri de Ridaura, a Platja d’Aro

Les obres, pendents des de fa dècades, aniran majoritàriament a càrrec dels veïns fins al 2024

El consistori hi posarà la seva part i escolta les demandes

El govern de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro ha començat a preparar el final de la urbanització del barri de Ridaura, tot el sector que s’estén en paral·lel al marge esquerre del tram final del riu, al voltant de la plaça de les Nacions. Després de dos anys recollint suggeriments en matèria de mobilitat i dels sentits dels carrers, al desembre es van reunir amb l’associació de veïns i residents per exposar-los els plans, explica la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Montse Rovira, amb l’objectiu que les obres –inacabades des de fa dècades– arrenquin l’any vinent i es puguin enllestir amb vista al 2024.

Els plans preveuen convocar un concurs d’idees per entrar més en el detall de la fesomia dels carrers –hi falten voreres i alguns estan sense pavimentar, i cal millorar les xarxes de serveis, així com renovar i cobrir cables d’enllumenat i telefonia, i tot el mobiliari–. El gros del cost de l’obra l’hauran de pagar els veïns, tot i que Rovira creu que en molts casos seran costos assumibles per als pisos i apartaments. L’alcalde, Maurici Jiménez, limita l’aportació del municipi a uns 280.000 euros, uns diners que pertoca assumir al consistori i que es restaran del cost final.

Els veïns, amatents

El president de l’Associació de Veïns i Veïnes (AVV) del Barri de Ridaura, Romà Monreal, veu bé la iniciativa per solucionar els dèficits del sector i la voluntat de debatre’ls amb els veïns, però defensa que el disseny de la zona es plantegi amb criteris funcionals, tenint en compte els estudis d’urbanistes, i amb un cost assumible.

L’entitat veïnal veu bé el model de pacificació dels carrers secundaris, amb calçada en un únic nivell i la circulació general d’entrada i sortida canalitzada per un circuit a través de les avingudes principals –Ridaura, Mediterrània i Madrid– en sentit únic. Però també sostenen que cal diàleg i preveure les necessitats d’aparcament, amb queixes per la plantada d’estaques unilateral que a l’estiu va servir per evitar l’estacionament de vehicles sobre les teòriques voreres.

LA XIFRA

280.000
euros
preveu aportar el consistori a les obres, que pagaran els veïns fins al 2024.

L’AVV vol un local social i més aparcaments

Entre les reivindicacions veïnals, Monreal esmenta, sobretot, la necessitat de més places d’aparcament si es vol garantir que els propietaris puguin estacionar en els mesos d’estiu. El consistori estudia l’opció d’habilitar un solar pròxim, tot i que a l’altra banda de la travessera de la C-253 –l’avinguda s’Agaró–. L’entitat també aspira a obtenir un local social al barri, i el govern local té obertes negociacions amb el bisbat per a la cessió de l’antic centre ecumènic al municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El nombre d’animals censats a la ciutat de Girona s’ha doblat en tres anys

girona
Medi Ambient

Recuperar l’entorn fluvial del Llobregat

Pallejà

Ajudes a entitats i esportistes d’Olot per 488.000 euros

OLOT

Palafrugell vol començar a ampliar la ronda a final d’any

PALAFRUGELL
Infraestructures

Nova protesta per exigir la variant d’Olot

L’aeroport de Sabadell genera 4.000 llocs de treball

Sabadell
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Ambient més fresc

barcelona

Clam contra la concentració d’energies renovables

barcelona

Palau-saverdera manté la retallada del deute

PALAU-SAVARDERA