Urbanisme

La primera fase de la unió del tramvia avança

Avui s’aprova el segon projecte urbanístic previ a la posada a licitació de les obres

Els treballs podrien començar a la tardor

Setmana decisiva per a l’avanç de la unió de la xarxa de tramvies per la Diagonal. L’aprovació definitiva de dos projectes permetrà començar a la tardor les obres d’urbanització del primer tram de la prolongació del tramvia, entre Glòries i Verdaguer. La comissió de governde l’Ajuntament de Barcelona té previst aprovar avui de forma definitiva el projecte d’urbanització Canòpia-Àmbit Tramvia per un import de 21,4 milions d’euros. Aquest projecte comprèn el recorregut del tramvia al tram entre els carrers de Castillejos i Badajoz, al seu pas per la plaça de les Glòries, i també l’avinguda Diagonal entre Castillejos i Cartagena. Preveu l’actuació sobre el costat Llobregat de la rambla dels Encants entre l’avinguda Diagonal i el carrer de Casp; inclou un intercanviador de transport públic situat davant de la façana del Museu del Disseny de Barcelona, i es preveu la urbanització associada a la connexió provisional dels tramvies amb les vies actuals de l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes. El projecte també inclou la urbanització d’un tram de l’avinguda Meridiana i el carrer Àlaba, per permetre la connexió amb la línia T4 del tramvia.

A aquest projecte s’hi suma l’aprovat definitivament dimarts per la comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, que va donar llum verd al pla d’urbanització de l’avinguda Diagonal, entre els carrers de Girona i Castillejos, per un import de 34,8 milions d’euros. Comprèn un tram d’1,5 quilòmetres de l’avinguda Diagonal i implica un àmbit d’actuació de 77.120 m² que permetrà la reordenació dels usos actuals reduint el trànsit motoritzat privat i ampliant l’espai per a vianants i ciclistes, així com les àrees verdes.

Amb la finalització de la tramitació de tots dos projectes, l’Ajuntament de Barcelona inicia el procés per posar a licitació les obres abans de l’estiu. La voluntat del consistori és que els treballs puguin començar durant la tardor del 2021.

LA XIFRA

56,2
milions d’euros
sumen els dos projectes urbanístics de la primera fase de la connexió dels tramvies per la Diagonal.

Estratègia per recuperar la centralitat de la Rambla

Fer que la Rambla sigui cada cop més Barcelona a través de la dinamització urgent del passeig, la diversificació de l’activitat econòmica i la potenciació de l’ús d’habitatge permanent dels edificis són els eixos centrals de la nova estratègia de reactivació de la Rambla per recuperar-la com a eix central de la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona engega aquesta estratègia de transformació integral de la Rambla per reconnectar-la amb la ciutadania com un procés de llarg recorregut, però tenint en compte que la situació actual generada per la pandèmia requereix una intervenció urgent que permeti anar avançant. Per això s’ha dissenyat un paquet de mesures que es comencen a aplicar de manera immediata i que es combinen amb d’altres, com ara la reurbanització del passeig, que s’estan treballant des de fa temps i continuen avançant. Les accions previstes per aquest any inclouen actuacions en els dos grans eixos de la dinamització comercial i el suport a la diversificació de l’activitat econòmica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona