CiU considera que el desdoblament de l'N-420 i l'eix de l'Ebre és irrenunciable

No signarà el Pacte d'Infraestructures si l'A-68 no desemboca al mar per la demarcació de Tarragona

L'alcalde d'Arnes i diputat de Convergència i Unió (CiU), Xavier Pallarès, va manifestar ahir la seva «frontal oposició» a «l'acord pres des de Madrid de fer continuar el traçat de l'autovia d'Aragó (A-68) per Castelló, i no per les Terres de l'Ebre»: «Des del partit, ens sentim profundament enganyats i estafats pel president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, i el seu govern tripartit, que han venut el futur del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre. Des de CiU, exigim que el desenvolupament del territori no es consideri d'una categoria inferior i que tingui el mateix valor que el que donen al cinturó metropolità de Barcelona.» A part d'aquestes crítiques, va considerar que el pacte que ha ratificat que la nova autovia no passi per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat ha estat tan sols fruit d'un acord signat pels socialistes catalans, valencians i aragonesos, amb el suport total del PP valencià. «El govern de la Generalitat s'ha implicat poc per aconseguir el traçat català de l'A-68. Montilla no ha valorat la importància que tenia aquesta autovia per al país, i ha prioritzat altres interessos de partit», va afegir el convergent.

Per la seva banda, Paco Sancho, també diputat al Parlament i alcalde de l'Ampolla, va insistir que des de la formació es mostraran molt contundents si «aquest espoli no es rectifica»: «Ja avancem que Convergència i Unió no signarà el Pacte Nacional d'Infraestructures si en els pressupostos de l'Estat no figura com a infraestructura el traçat català de l'A-68 amb el desdoblament de la carretera N-420 i de l'eix de l'Ebre.» I és que, amb relació a aquests fets, va concloure que «la despesa que s'evitarà l'Estat a Catalunya si no fa l'A-68 és el que correspondria de finançament al Camp i l'Ebre durant tres anys. Per tant, no estem disposats a pagar un mal acord de finançament, i menys encara si ens treuen una infraestructura que històricament ha estat nostra».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona