Dissabte, 11 de febrer del 2012

Tancar la finestra Tancar
Tota l'agenda

Santoral

Dissabte
11
febrer
Mare de Déu de Lurdes. Desideri, b. i mr.

Sol i lluna

Sortida sol
SURT
h
Lluna nova
NOVA
Lluna creixent
QUART CREIXENT
Posta sol
ES PON
h
Lluna plena
PLENA
Lluna minvant
QUART MINVANT

Cita del dia

Un està enamorat quan s'adona que l'altra persona és única. (Jorge Luis Borges)

Refrany

Allà on toquen al febrer les calamarsades, al juliol hi toquen les pedregades.

Efemèrides

Imatge: http://it.wikipedia.org

1929. Els Pactes del Laterà.

Benito Mussolini, en nom del Regne d'Itàlia, i el cardenal Pietro Gasparri, en nom de la Santa Seu, van signar al Palau del Laterà els acords que posaven fi al conflicte polític de la Qüestió Romana, sorgit a mitjan segle XIX. Amb la unificació d'Itàlia el 1870, van desaparèixer els Estats Pontificis, territoris que feia més de mil anys que estaven sota la sobirania del papa de Roma. Pius IX, summe pontífex aleshores, no ho va acceptar i va excomunicar el rei Víctor Manuel II. Durant 50 anys, la Santa Seu i Itàlia es van mantenir enfrontats. Essent papa Pius XI, els Pactes del Laterà van trencar la llarga hostilitat.

1818.

Xile proclama la seva independència de l'Imperi espanyol després de la victòria del general San Martín en la batalla de Maipú.

1898.

El poeta i sacerdot Jacint Verdaguer recupera les llicències per celebrar la santa missa després de reconciliar-se amb el bisbe Morgades.

1972.

Entra en funcionament la central nuclear de Vandellòs, al Baix Camp.

1989.

Barbara Clementine Harris, sacerdotessa episcopaliana, és la primera dona ordenada bisbe de la història.

1990.

Sud-àfrica: Nelson Mandela, líder del Congrés Nacional Africà, surt de la presó després de 27 anys.

11/02/12 02:00 - JORDI SOLER / TONI STRUBELL
 
Del calendar al calendar

Canvi de municipi

Tenim 1.853 municipis amb continguts locals. Trieu-ne un:

Llista municipis
Darrers municipis visitats:
Fés Girona/Local la pàgina d'entrada

Enquesta

Enquesta: Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
Com qualifiqueu la reforma laboral aprovada pel govern espanyol?
 

Tradueix-nos - Translate