Infraestructures

L'ús dels FGC a Terrassa creix un 51% en un mes

L'Ajuntament canvia dilluns sis línies del bus urbà per potenciar la intermodalitat amb les tres noves estacions

Des que van entrar en funcionament les tres noves estacions de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Terrassa, l'anomenat metro del Vallès, el 29 de juliol passat, el nombre d'usuaris que han circulat pel tram del municipi, és a dir per les quatre estacions operatives, s'ha incrementat fins a un 51,7% de mitjana respecte al mateix període de l'any passat. O, dit d'una altra manera, un total de 145.689 persones es van desplaçar amb els FGC des de les estacions de Terrassa durant aquest primer mes d'entrada en servei del perllongament, en comparació amb les 96.051 de l'any passat; és a dir, 49.638 usuaris més.

I en el total de la línia des de Barcelona fins a Terrassa, l'entrada en funcionament d'aquest nou tram de quatre quilòmetres va suposar un increment de la demanda en prop de 80.000 viatgers durant l'agost. De les tres noves estacions, la que va tenir més usuaris va ser la de Vallparadís Universitat, amb 29.691, seguida de Terrassa Estació del Nord, amb 19.589, i de Terrassa Nacions Unides, amb 16.822. La de Terrassa Rambla va registrar uns 79.587 viatgers.

I com ja havia anunciat el consistori terrassenc, ahir va presentar la modificació de les línies de l'autobús urbà per “potenciar la intermodalitat” amb el sistema ferroviari i adequar el servei a les necessitats dels usuaris, segons va explicar el tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol. De les dotze línies que ofereix la companyia Transports Municipals d'Egara SA (Tmesa), en canvien fins a sis a partir del 14 de setembre: la de l'Hospital Exprés; l'L5 entre el Pla del Bon Aire i Can Trias; l'L6 entre la Cogullada i Can Roca; l'L7 entre el Pla del Bon Aire i Can Jofresa, i les L8 i L9, que fan el recorregut per les diferents avingudes.

Les modificacions dels recorreguts, que han comportat fer canvis de direcció en la circulació als carrers Arenys de Mar i Fàtima, permetran habilitar fins a tres parades a l'estació de Terrassa Nacions Unides (L5, L6 i L7); set a la de Terrassa Estació del Nord (L1, L2, L3, L6, L7, L10 i Hospital) i cinc a la de Vallparadís Universitat (L1, L3, L6, L7 i L10).

LES XIFRES

49.638
passatgers
més va registrar la línia amb les noves estacions de Terrassa respecte a la mitjana de l'agost del 2014.

Compra de deu busos després de queixes veïnals

Coincidint amb la remodelació definitiva tant de les freqüències de pas com dels recorreguts, que s'elaborarà dins el pla de mobilitat del municipi amb un procés participatiu en un termini d'un any, el govern municipal també va confirmar ahir que estan treballant en la incorporació de deu autobusos nous a la flota actual, que han de permetre afrontar la seva renovació i posar fi a les queixes veïnals dels últims mesos, que s'han vehiculat a través de la Federació d'Associacions de Veïns (FAVT).

El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, va explicar que estan provant diferents models d'autobusos híbrids a incorporar de tres marques diferents (Iveco, Volvo i MAN), però que no es farà fins d'aquí a uns deu mesos en funció de tot el procés de licitació. D'altra banda, Armengol també va avançar que abans de final d'any volen resoldre el procés d'adjudicació del servei de concessió, un procediment que l'anterior govern format pel PSC i ICV va decidir començar de nou per estalviar-se futures indemnitzacions en processos judicials, ja que el tribunal de contractes havia estimat parcialment les al·legacions que va presentar Corporació Espanyola de Transport (CTSA), del grup Avanza, que té el 80% de les accions de l'empresa mixta que fa el servei, Tmesa. El concurs donava la concessió a Moventis, concretament a la UTE formada per Marfina Bus (Sarbus) i Transports Ciutat Comtal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia