El govern de Sabadell estudia restringir també la via Massagué al pas dels vehicles privats

El projecte del nou passeig n'inclou el tram inicial, i CiU vol que arribi a la plaça Marcet

La proposta elaborada pels tècnics municipals inclou dins de la zona de pacificació del trànsit el tram de la via Massagué comprès entre el carrer Les Valls i Garcilaso, davant de la central de Correus. Però CiU ha demanat que la restricció afecti tota la via, com a mínim fins a la plaça Marcet. Sánchez no veu malament la idea, ja que «es tracta de poc més de 50 metres» i constata que el trànsit de vehicles pel tram s'ha reduït notablement arran del tall dels passeigs de la Plaça Major i Manresa: «Els conductors han anat trobant alternatives pels seus itineraris», diu.

Els grups municipals i l'oficina del centre ja disposen del document inicial, i ara s'hi acabaran de polir alguns aspectes fins a final de mes, que és quan es convocarà el concurs d'idees urbanístiques. Llavors hi haurà temps fins a Setmana Santa per presentar projectes. I la proposta triada es farà pública a principis d'estiu. L'objectiu del consistori és iniciar la reurbanització amb els nous criteris –prioritat per als vianants i els ciclistes i una calçada exclusiva per al transport públic i els vehicles de serveis– tan bon punt es vagin alliberant els terrenys afectats per les obres del metro.

CiU voldria un debat global

Més enllà de la proposta, el portaveu de CiU, Carles Rossinyol, ha reivindicat un debat general sobre l'eix central de Sabadell, amb la proposta que la pacificació abasti també l'avinguda Onze de Setembre fins a la plaça Creu Alta, en la línia del que pretenia inicialment l'oficina del centre. Rossinyol ha qualificat els pla actual de «poc ambiciós», i Sánchez creu que tot plegat «fa part del joc polític».

Negociació sobre el futur de la plaça Espanya

Paral·lelament a la redefinició del centre, Sánchez i els tècnics d'Urbanisme negocien amb Política Territorial i Foment alguns retocs en el projecte de l'intercanviador de Sabadell Nord, a la plaça Espanya. Els futurs accessos a l'estació de Rodalies s'han planejat al bell mig de la plaça, de manera que els veïns de Torreguitart es queixen que es reduiria l'espai lliure i caldria travessar quatre carrils per accedir-hi. Sánchez confirmava ahir que ha escoltat el «neguit» de l'associació veïnal i «s'estan negociant possibles solucions amb els operadors», tot i que encara no hi ha res definit. En els pròxims dies es podria arribar a un acord, paral·lelament a l'inici del procés de participació ciutadana que s'ha engegat per dissenyar la reurbanització de la plaça.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.